شناسهٔ خبر: 68158885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خبرنگاران صدای مظلومان جهان باشند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: تبیین در مقابل تحریف و رساندن صدای مستضعفان و مظلومان به گوش جهانیان از رسالت‌های کار خبرنگاری است که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در کردستان، حجت‌الاسلام طاها توکلی، امروز _دوشنبه بیست‌ودوم مرداد_ در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سنندج اظهار کرد: شهید محمود صارمی در روز هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷، در افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید و این روز به عنوان یک روز شاخص برای همه خبرنگاران تعیین شد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید غلامرضا نریمان به عنوان تنها شهید عرصه رسانه استان کردستان، افزود: شهادت ۱۶۵ نفر خبرنگار در غزه نیز سند دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی است که همواره مخالف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه و اطلاع رسانی، در این دوران که در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن هستیم، جهاد تبیین با قید فوریت باید صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام توکلی تاکید کرد: هر کجا عدم اطلاع و آگاهی باشد مجال بیشتری برای آماج توطئه‌ها و اخبار دشمن است که در این راستا برای اینکه به یک امنیت پایدار عمومی برسیم، نقش خبرنگاران، یک نقش بی بدیل است.

وی عدم اشرافیت و عدم دشمن شناسی را از دیگر آسیب‌های این حوزه دانست و تصریح کرد: در حوزه حکمرانی رسانه انتظاراتی از حوزه خبر داریم که اگر تحقق پیدا کند ما جامعه‌ای آگاه را خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: بعد از ۴۵ سال ما عزت را در جبهه خودمان داریم و ذلت را در جبهه دشمن می‌بینیم که این روزها رژیم صهیونیستی با مهاجرت، نوسانات اقتصادی و بی اعتمادی نسبت به این جرثومه فساد، دست و پنجه نرم می‌کند.

حجت‌الاسلام توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان کردستان مظاهر، مشاهیر و اهل فرهنگ و هنر بسیاری را داریم و این استان در بخش فرهنگ مستعدترین است که در این زمینه رسالت خبرنگاران استان بسیار خطیر است.

وی با تاکید بر اینکه در بیان واقعیات حوادث خبرنگاران باید جلودار باشند، افزود: قابلیت‌های حرفه‌ای در کار خبرنگاری باید لحاظ شود و ما وظیفه داریم امیدآفرینی کنیم و صراحت و صداقت را در کارمان داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید کرد: تبیین در مقابل تحریف و رساندن صدای مستضعفان و مظلومان به گوش جهانیان از دیگر رسالت‌های کار خبرنگاری است که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

خبرنگاران صدای مظلومان جهان باشند

عشق و ایمان رمز موفقیت خبرنگاران است

سجاد عرفانی، مسئول بسیج رسانه استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهادت محمود صارمی در افغانستان، ۱۶۵ خبرنگار در غزه و شهادت خبرنگاران در حوادث و وقایع گوناگون، بیانگر این است که خبرنگاران همواره در وسط میدان هستند.

وی عشق و ایمان را رمز موفقیت خبرنگاران دانست و افزود: کاری خبرنگاری اگر با عشق و ایمان آمیخته نبود، بسیاری از خبرنگاران در این عرصه ماندگار نمی‌شدند.

مسئول بسیج رسانه استان کردستان ادامه داد: خبرنگاران بسیاری از وقایع را ماندگار کردند که بی شک یکی از بزرگترین وقایع، واقعه کربلا است که حضرت زینب با ایفای نقش رسانه‌ای خود توانست، اهداف قیام امام حسین (ع) را برای همیشه در تاریخ زنده نگه دارد و ماندگار کند.

ضعف بنیه مالی رسانه‌ها در کردستان

منصور اولی، از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کردستان نیز در این مراسم به بنیه مالی ضعیف رسانه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: خبرنگاران این استان با درآمدهای بسیار پایین فعالیت می‌کنند در صورتی که خبرنگاری جزو شغل‌های پردرآمد در دنیا است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران استان از پاک دست‌ترین و بهترین خبرنگاران کشور هستند، افزود: خبرنگاران کردستان علاوه بر استرس‌ها و مشقت‌های کاری، یک فشار مضاعف بیرونی را نیز دارند، اما با وجود تمام فشارها و درآمدهای حداقلی عرصه را ترک نکرده و مجاهدت کرده‌اند.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کردستان در ادامه از نظام توزیع یارانه‌ای و آگهی‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: نظام یارانه‌ای و آگهی‌ها، صرفاً هدررفت منابع است و به تقویت این عرصه کمک آنچنانی نمی‌کند.

اولی، تشکیل یک سازمان و یا تشکل غیرانتفاعی برای تقویت بنیه رسانه‌های استان را ضروری دانست و فراهم کردن بستر برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اهالی رسانه استان را خواستار شد.

نظر شما