شناسهٔ خبر: 68153994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خوزستان:

۲۳۵ نفر در خوزستان با پابند الکترونیکی تحت مراقبت هستند

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: طرح استفاده از پابند الکترونیکی برای محکومان سابقه‌داری که مدت حبس خود را گذرانده‌اند با عنوان «شهروند الکترونیک» در استان خوزستان اجرا شده است و در حال حاضر ۲۳۵ نفر تحت این مراقبت‌ها قرار دارند.

صاحب‌خبر -

علی دهقانی امروز (۲۲ مردادماه) در جلسه ستاد رسیدگی به جرائم خاص استان خوزستان از کاهش ۲۰ درصدی انواع سرقت در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد، گفت: با اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای مناسب در خصوص جرائم خاص و خشن از جمله افزایش گشت‌زنی‌ها و استفاده از پابند الکترونیکی برای برخی محکومان سابقه‌دار، شاهد ارتقای امنیت در شاخص‌های دیگر نیز هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی با بیان اینکه کاهش جرائم خاص نیاز به مقابله جدی با مرتکبان دارد و باید ریسک ارتکاب جرم را برای مجرمان افزایش داد، گفت: طرح استفاده از پابند الکترونیکی برای محکومان سابقه‌داری که مدت حبس خود را گذرانده‌اند با عنوان «شهروند الکترونیک» در استان خوزستان اجرا شده است و در حال حاضر ۲۳۵ نفر تحت این مراقبت‌ها قرار دارند.

دهقانی در خصوص برخورد با جرم تهدید، گفت: جرم‌انگاری «تهدید» در قانون، به لحاظ ایجاد مانعی برای کاهش زمینه‌های وقوع سایر جرائم است و کاهش آن نیاز به اقدامات پیشگیرانه فرهنگی، اجتماعی و امنیتی دارد.

وی همچنین بر ضرورت برقراری امنیت کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین، پالایش متهمان و محکومان متواری جرائم خاص و خشن و به‌روزرسانی بانک اطلاعات این افراد، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و نیز تسریع در تکمیل تحقیقات‌، صدور کیفرخواست، رسیدگی تا حکم و اجرای احکام این جرائم تاکید کرد.

در این جلسه، چند پرونده جرائم خاص با موضوعات مختلف کشف سلاح و قتل، مطرح و بررسی و در خصوص تسریع در انجام فرآیند از مرحله تحقیقات تا صدور احکام متناسب تاکید شد.

انتهای پیام

نظر شما