شناسهٔ خبر: 68152031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد؛

کاهش ۲۰ درصدی سرقت در خوزستان

اهواز - رئیس کل دادگستری خوزستان از کاهش ۲۰ درصدی انواع سرقت در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد رسیدگی به جرایم خاص استان خوزستان اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای مناسب در خصوص جرایم خاص و خشن از جمله افزایش گشت‌زنی‌ها و استفاده از پابند الکترونیکی برای برخی محکومان سابقه‌دار، شاهد ارتقای امنیت در شاخص‌های دیگر نیز هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش جرایم خاص نیاز به مقابله جدی با مرتکبان دارد و باید ریسک ارتکاب جرم را برای مجرمان افزایش داد، گفت: طرح استفاده از پابند الکترونیکی برای محکومان سابقه‌داری که مدت حبس خود را طی کرده‌اند با عنوان «شهروند الکترونیک» در استان اجرا شده است و در حال حاضر ۲۳۵ نفر تحت این مراقبت‌ها قرار دارند.

دهقانی در خصوص برخورد با جرم تهدید، اظهار کرد: جرم‌انگاری «تهدید» در قانون، به لحاظ ایجاد مانعی برای کاهش زمینه‌های وقوع سایر جرایم است و کاهش آن نیاز به اقدامات پیشگیرانه فرهنگی، اجتماعی و امنیتی دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین بر ضرورت برقراری امنیت کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین، پالایش متهمان و محکومان متواری جرایم خاص و خشن و به‌روزرسانی بانک اطلاعات این افراد، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و نیز تسریع در تکمیل تحقیقات، صدور کیفرخواست، رسیدگی تا حکم و اجرای احکام این جرایم تاکید کرد.

در این جلسه، چند پرونده جرایم خاص با موضوعات مختلف کشف سلاح و قتل، مطرح و بررسی و در خصوص تسریع در انجام فرایند از مرحله تحقیقات تا صدور احکام متناسب تاکید شد.

نظر شما