شناسهٔ خبر: 68148331 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس با خاموش شدن مشعل + عکس و فیلم

آتنا خلیلی

مراسم اختتامیه سی و سومین دوره بازی‌های المپیک در استادیوم شهر پاریس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی پاریس فرانسه برگزار شد و با پایان یافتن این دوره از بازی‌ها، مراسم اختتامیه برگزار شد.

برخلاف مراسم افتتاحیه که در رودخانه "سن" برگزار شد، استادیوم ملی شهر پاریس فرانسه میزبان مراسم اختتامیه بود.

مجلل در حمل پرچم تنها بود!

 فاطمه مجلل ملی‌پوش رویینگ تنها پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه بود این در حالی است که کمیته ملی المپیک از حضور آرین سلیمی قهرمان تکواندو به عنوان پرچمدار دوم در مراسم اختتامیه خبر داده بود. 

مشعل المپیک خاموش شد

مراسم با خاموش شدن مشعل المپیک پاریس که به شکل بالن بود آغاز شد و شناگر فرانسوی شعله آتش را به داخل ورزشگاه برد.  

کشورها رژه رفتند

 در ادامه مراسم، رژه کشورها آغاز شد و فرانسه به عنوان میزبان المپیک و یونان به عنوان مهد برگزاری المپیک رژه رفتند. ورزشکاران کشورهای مختلف در حالی که مدال‌های خود را بر گردن داشتند در مراسم شرکت کردند. 

اهدای مدال دوی ماراتن زنان در مراسم اختتامیه 

مراسم اهدای مدال دوی ماراتن زنان با حضور توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک و سپاستین کو رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی برگزار شد. دونده هلند مدال طلا  و دوندگان اتیوپی و کنیا مدال نقره و برنز گرفتند. 

در ادامه مراسم، توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک سخنرانی کرد.

اهدای پرچم المپیک به میزبان بعدی بازی‌ها

در بخش پایانی مراسم، پرچم المپیک در اختیار میزبان بعدی المپیک قرار داده شد. المپیک ۲۰۲۸ در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. سیمونه بایلز ورزشکار مطرح ژیمناستیک آمریکا پرچم را تحویل گرفت. تام کروز بازیگر هالیوود از بالای استادیوم به داخل فرود آمد و پرچم را از ورزشکار آمریکا تحویل گرفت. در کلیپی که از قبل تهیه شده بود، پرچم المپیک سوار بر هواپیما از فرانسه به آمریکا رفت. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما