شناسهٔ خبر: 68094296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

محکومیت اظهارات مقام رژیم صهیونیستی از سوی لندن

ایرنا

دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اظهارات یک مقام رژیم صهیونیستی درباره گرسنگی دادن به مردم غزه، تاکید کرد: گرسنگی دادن اجباری به غیرنظامیان جنایت جنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، به نقل از گاردین، وزیر خارجه انگلیس در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: قوانین بین‌المللی نمی‌تواند از این واضح‌تر بیان کرده باشد که گرسنگی دادن به غیرنظامیان یک جنایت جنگی است.

لمی در ادامه با بیان اینکه هیچ توجیهی برای اظهارات بزالل اسموتریچ وجود ندارد، تاکید کرد: (رژیم) اسرائیل باید اظهارات وزیر خود را پس بگیرد و سخنان وی را محکوم کند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش تر اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره گرسنگی دادن به مردم غزه را محکوم کرده بود.

بورل گفت: ما به شدت اظهارات اخیر وزیر دارایی (رژیم) اسرائیل در مورد گرسنگی دادن به غیرنظامیان در غزه را محکوم می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: گرسنگی‌دادن عمدی به غیرنظامیان جنایت جنگی است و بیانیه بزالل اسموتریچ بار دیگر تحقیر حقوق بین‌الملل و اصول اولیه بشریت را ثابت می‌کند.

وی اضافه کرد: اینکه به (رژیم) اسرائیل اجازه بدهیم تا باعث مرگ ۲ میلیون غیرنظامی بشود تا زمانیکه گروگان‌ها (اسیران) بازگردانده شوند، کاری غیراخلاقی است.

بورل همچنین گفت: ما از (رژیم) اسرائیل می‌خواهیم که تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و دسترسی کامل بشردوستانه به غزه را تضمین کند.

وزارت خارجه فرانسه هم در بیانیه‌ای از اسموتریچ انتقاد و نگرانی عمیق خود را از این اظهارات او ابراز کرده است.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اوایل هفته جاری در یک کنفرانس در اظهاراتی بحث‌برانگیز گفته بود: مادامی که گروگان‌های (اسیران) اسرائیلی آزاد نشدند، سیاست گرسنگی دادن به ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه می‌تواند پاسخی موجه و اخلاقی باشد اما هیچکس در جهان به (رژیم) اسرائیل اجازه این کار را نمی‌دهد.

نظر شما