شناسهٔ خبر: 68096104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اظهارات وزیر دارایی اسرائیل در مورد گرسنگی دادن به غیرنظامیان در غزه را محکوم می‌کنیم / این کار جنایت جنگی است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهارات وزیر دارایی اسرائیل درباره گرسنگی دادن به مردم غزه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از ایرنا: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره گرسنگی دادن به مردم غزه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، بورل گفت: ما به شدت اظهارات اخیر وزیر دارایی (رژیم) اسرائیل در مورد گرسنگی دادن به غیرنظامیان در غزه را محکوم می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: گرسنگی‌دادن عمدی به غیرنظامیان جنایت جنگی است و بیانیه بزالل اسموتریچ بار دیگر تحقیر حقوق بین‌الملل و اصول اولیه بشریت را ثابت می‌کند.

وی اضافه کرد: اینکه به (رژیم) اسرائیل اجازه بدهیم تا باعث مرگ ۲ میلیون غیرنظامی بشود تا زمانیکه گروگان‌ها (اسیران) بازگردانده شوند، کاری غیراخلاقی است.

بورل همچنین گفت: ما از (رژیم) اسرائیل می‌خواهیم که تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و دسترسی کامل بشردوستانه به غزه را تضمین کند.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای از اسموتریچ انتقاد و نگرانی عمیق خود را از این اظهارات او ابراز کرده است.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اوایل هفته جاری در یک کنفرانس در اظهاراتی بحث‌برانگیز گفته بود: مادامی که گروگان‌های (اسیران) اسرائیلی آزاد نشدند، سیاست گرسنگی دادن به ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه می‌تواند پاسخی موجه و اخلاقی باشد اما هیچکس در جهان به (رژیم) اسرائیل اجازه این کار را نمی‌دهد.

 

نظر شما