شناسهٔ خبر: 68055551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برگزاری نشست مجازی کمیته سیاسی - کنسولی اربعین - اکونیوز

اقتصاد ایران: نشست مجازی کمیته سیاسی - کنسولی اربعین با حضور روسای نمایندگی‌های کشورمان در عراق برگزار شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هم زمان با نهمین جلسه کمیته سیاسی و کمنسولی اربعین، نشست مجازی کمیته سیاسی - کنسولی اربعین با حضور روسای نمایندگی های کشورمان در عراق، برخی نمایندگی های استانی و نهادها و سازمان های فعال در حوزه اربعین برگزار شد.

 بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی – کنسولی اربعین که ریاست این نشست را برعهده داشت، ضمن تشکر از اقدامات نمایندگی ها و سایر دستگاه های فعال در حوزه اربعین تاکید کرد که دستگاه دیپلماسی تلاش می کند تا بیشترین یاری ممکن را به حرکت باشکوه اربعین ارائه کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مرکزی اربعین، از اهتمام و همراهی رئیس جمهور محترم در پیشبرد هرچه باشکوه تر عملیات مقدس اربعین تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین با تاکید بر اینکه آمادگی های لازم جهت انجام وظایف محول شده به وزارت امور خارجه کسب شده، اظهار داشت که تاکنون ٩ جلسه این کمیته برگزار شده و دستگاه دیپلماسی مهیای انجام وظایف محوله در خصوص خدمت رسانی به هموطنان در حوزه کنسولی و صیانت از حقوق ایرانیان، هماهنگی با هیأت های عراقی، موضوعات مربوط به زوار خارجی که از کشورمان به شکل ترانزیت عبور می کنند و همینطور پایش اقدامات سایر دستگاه های فعال در خصوص اربعین می باشد.

در این جلسه روسای نمایندگی های کشورمان در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل موضوعات خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر آئین اربعین حسینی (ع) طرح کردند.

مسائلی نظیر بیمه زوار، انتقال زوار، بازه زمانی برگزاری مراسم اربعین، ممنوعیت های طولانی و حتی دائم ورود به عراق برای اشخاصی که مواد مخدر همراه دارند، زمان بندی برای برپایی مواکب و... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین نماینده هلال احمر، سازمان حج و زیارت، پلیس راهور و بیمه معلم که به صورت مجازی در جلسه حضور یافته بودند، تمهیدات لازم را که توسط این سازمان ها برای تسهیل امور مربوط به زوار در نظر گرفته شده بود، تشریح کردند.

بیکدلی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، از روسای نمایندگی های کشورمان در عراق خواست تا نظارت بر امور و اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مسئول در حوزه اربعین را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما