شناسهٔ خبر: 68055249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پزشکیان در دیدار مقام ارشد روس: دوره یکه‌تازی برخی قدرت‌ها از جمله آمریکا گذشته است/ ایران و روسیه شرکای راهبردی با روابطی رو به گسترش هستند

پزشکیان رییس جمهور کشورمان در دیدار دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه تاکید کرد: دوره یکه‌تازی برخی قدرت‌ها از جمله آمریکا در جهان گذشته و اشتراک مواضع و همکاری ایران و روسیه در راستای ترویج جهان چند قطبی به ارتقای بیشتر امنیت و صلح جهانی خواهد انجامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، مسعود پزشکیان عصر امروز دوشنبه در دیدار آقای سرگی شایگو دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، با بیان اینکه روسیه از جمله کشورهای روزهای سخت ملت ایران بوده است، توسعه روابط با این شریک راهبردی را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و روسیه تصریح کرد: ما معتقدیم دوره یکه‌تازی برخی قدرت‌ها از جمله آمریکا در جهان گذشته و اشتراک مواضع و همکاری ایران و روسیه در راستای ترویج جهان چند قطبی قطعاً به ارتقای بیشتر امنیت و صلح جهانی خواهد انجامید.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات این رژیم در جهت آتش‌افروزی در منطقه اشاره کرد و گفت: اقدامات جنایتکارانه این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین اقدام به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کشور ما مصداق بارز نقض تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است.

رئیس جمهور با انتقاد شدید از حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی به عنوان مدعیان حقوق بشر از جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال توسعه دامنه جنگ و بحران در منطقه نیست اما قطعاً این رژیم پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد.

پزشکیان ضمن قدردانی از مواضع روسیه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، برعزم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات دوکشور بویژه در امور سیاسی و اقتصادی تأکید کرد.

 

دیدار دبیر شورای امنیت روسیه با پزشکیان (4)

 

سرگی شایگو دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران را از هم‌پیمانان کلیدی و راهبردی روسیه در منطقه دانست و ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مشترک دو کشور برای ایجاد جهان چند قطبی و همچنین تأمین امنیت منطقه تصریح کرد: روابط دو کشور در همه بخش‌ها در حال رشد بوده و چشم‌اندازهای بسیار خوبی برای توسعه تعاملات موجود است.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه همچنین بر علاقمندی کشورش برای تسریع در تکمیل طرح‌های مشترک میان دو کشور از جمله کریدور شمال جنوب تأکید و تصریح کرد: روسیه برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل، بریکس و شانگهای اهمیت زیادی قائل است و ما برای گسترش این همکاری‌ها تلاش خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما