شناسهٔ خبر: 68043336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خبرنگاران با مخابره مظلومیت مردم غزه، مردم دنیا را به میدان آوردند

فرنوش رئیسی

مسئول بسیج رسانه ملایر با تاکید بر اینکه طی ۹ ماه اخیر حدود ۱۷۰ خبرنگار در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیده‌اند، گفت: این خبرنگاران بودند که با رشادت خود، مظلومیت مردم غزه و فلسطین را به دنیا مخابره کردند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان دادند و باعث شدند مردم در سراسر دنیا به میدان بیایند و فریاد حمایت از غزه سر ‌دهند.

صاحب‌خبر -

شهرام ذبیحی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و همه شهدای عرصه رسانه که با شهادت خود ایثار و مقاومت را در عرصه اطلاع‌رسانی معنا بخشیدند، اظهار کرد: هفته خبرنگار فرصت ارزشمندی است تا از جایگاه معنوی و از زحمات و تلاش‌های صادقانه اصحاب رسانه در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تقدیر به عمل آید.

ذبیحی روز خبرنگار را روز اطلاع‌رسانی با سلاح قلم و پاسداشت این روز را پاسداشت روز حق‌بینی و حق‌نویسی دانست و افزود: خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و بصیرت‌افزایی در جامعه هستند که مهمترین رسالت آنان جهاد تبیین است و با قلم خود می‌توانند چراغ راه دیگران باشند و مسیر را روشن کنند.

 وی با بیان اینکه خبرنگاران و عکاسان خبری حلقه ارتباط بین مردم و مسئولان هستند و نقش محوری و مهمی در اقناع افکار عمومی دارند، تصریح کرد: حق‌طلبی و حق‌گویی و تعهد در برابر مردم و مصالح جامعه از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق است که با نگاه موشکافانه می‌تواند با مطالبه‌گری از مسئولین گامی در راستای رفع دغدغه مردم و مشکلات جامعه بردارد.

رسانه‌ها در خط مقدم جنگ ترکیبی حال حاضر قرار دارند

ذبیحی خبرنگاران و اصحاب رسانه را روایت‌سازان و نگارنده واقعیت‌ها خواند که در شکل‌دهی افکار عمومی اثرگذار بوده و هدایتگران جامعه به شمار می‌روند و تاکید کرد: رسانه‌ها در خط مقدم جنگ ترکیبی حال حاضر قرار دارند و خبرنگاران افسران مبارزه با جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای هستند و سلاح آنان قلم شان است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تغییر ارزش‌ها و سست کردن باورهای مردم به ویژه جوانان ما هستند، گفت: فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی و انقلابی ما را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند فرهنگ منحط لیبرال و سکولار و سرمایه‌داری عاری از عدالت و انصاف را جایگزین آن کنند.

ذبیحی با بیان اینکه دشمنان برای رسیدن به این هدف از ابزار رسانه بیشترین بهره را می‌برند تا ناامیدی را در جامعه ما تزریق و واقعیت و حقایق انقلاب را تحریف کنند، افزود: برای مقابله با دشمنان در این جنگ نرم، مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید کردند.

وی بیان کرد: در این میدان اصحاب رسانه در خط مقدم هستند و باید در مقابله با شبهه افکنی‌ها و اختلاف‌افکنی‌های دشمن ایستادگی و جانانه از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در رسانه

ذبیحی امیدآفرینی در جامعه را از دیگر موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست که از دیگر وظایف و رسالت‌های مهم خبرنگاران به شمار می‌رود و گفت: در کنار مطالبه‌گری باید از این ظرفیت بی‌نظیر در راستای امیدآفرینی در جامعه بهره گرفت و هوشمندانه ورود کرد، چرا که اگر لحظه‌ای غفلت کنیم دشمن با روایت‌های مجهول و غلط خود افکار عمومی را به دست می‌گیرد که جبران آن سخت خواهد بود.

وی مطرح کرد: همه باید تلاش کنیم گفتمان انقلاب اسلامی را به عنوان گفتمان غالب در حوزه رسانه ترویج دهیم چرا که برای رسیدن به رسانه‌های تراز انقلاب نیازمند ترویج این گفتمان هستیم.

مسئول بسیج رسانه ملایر یکی از اهداف مهم بسیج رسانه را مطالبه‌گری و جریان سازی در چارچوب اخلاق، همراه با ترویج روحیه امید و خودباوری و پاسخ به شبهات و سؤالات افکار عمومی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیج رسانه شهرستان ملایر در کنار خبرنگاران ارزشی این شهرستان در راستای روشنگری، پیگیری مطالبات مردم شهرستان و محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند و برگزاری میزهای خدمت، نشست‌های بصیرتی و اردوهای جهادی با حضور اصحاب رسانه بخشی از اقدامات انجام شده است.

ذبیحی تهیه شیر خشک برای کودکان معلول را از جمله اقدامات گروه جهادی شهدا رسانه ملایر خواند و گفت: شیرخشک‌ها در کمتر از دو روز به همت اعضا گروه و خیرین تهیه و تحویل شد.

وی تصریح کرد: با کمبود شیرخشک، متوجه شدیم یکی از مراکز نگهداری کودکان معلول در این زمینه دچار مشکل شده است؛ با یک فراخوان در کمتر از دو روز به همت اعضا گروه و با کمک برخی از پزشکان، مسئولین داروخانه‌ها و خیرین، ۱۰۰ قوطی شیرخشک تهیه و تحویل این مرکز شد.

وی توزیع بیش از ۲۵۰ بسته معیشتی، تولید و توزیع ماسک در ایام کرونا، تهیه آب معدنی برای سیل‌زدگان، برگزاری اردوهای جهادی خبری، پزشکی و میزخدمت، برپایی نمایشگاه و فروشگاه دستاوردهای زنان کارآفرین و برپایی چادر خدمت رسانی ایران جوان و کمک به ساخت غسال خانه برای روستای محروم را از دیگر فعالیت های این گروه جهادی برشمرد.

ذبیحی با بیان اینکه گروه جهادی شهدای رسانه شهرستان ملایر متشکل از ۱۹ نفر جهادگر بسیجی از خبرنگاران و اصحاب رسانه و اعضای بسیج رسانه ملایر است، گفت: این گروه با هدف کمک‌های فرهنگی، معیشتی و محرومیت‌زدایی وارد عرصه جهادی شد.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر به هماهنگی و برگزاری اردوی جهادی پزشکی و فرهنگی در روستاهای محرومی که تاکنون هیچ اردوی جهادی در آنها برگزار نشده است اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه جهادی شهدا رسانه شهرستان ملایر با توجه به مشکلات آبی، پیگیر لایروبی قنات یکی از روستاهای محروم شهرستان است و امیدواریم با کمک و مساعدت‌های انجام گرفته این اقدام هم به سرانجام برسد.

انتهای پیام

نظر شما