شناسهٔ خبر: 68608874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

بهره‌برداری از ۴۶ هکتار گلخانه و فضای بسته تولید محصولات کشاورزی در استان اردبیل

علی انوار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بهره‌برداری از ۴۶ هکتار گلخانه و فضای بسته تولید محصولات کشاورزی در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

نوبخت اژدری ۲۱ شهریور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در هفته دولت سالجاری ۴۶ هکتار گلخانه و فضای بسته تولید محصولات کشاورزی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید تا شاهد افزایش تولید و صادرات این محصولات باشیم.

وی با بیان اینکه ۹۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های آب و خاک از محل منابع ملی و استانی انجام شده است، افزود: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال نیز آورده شخصی سرمایه‌گذاران بوده که عمدتا مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

اژدری از اشتغال ۲۶۴ نفر با افتتاح این پروژه‌ها و طرح‌ها خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه با تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها، ما با شرایط خاص خشکسالی روبه‌رو هستیم به طوری که میزان بارش‌ها از ۳۲۲ میلیمتر به کمتر از ۲۵۷ میلیمتر رسیده که نشان از پایین بودن بارش‌های فصول مختلف است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه تولید گندم در استان با ۳۰ درصد افزایش در سال زراعی جاری به ۳۶۲ هزار تن افزایش یافت، ادامه داد: همچنین با خرید بذر این رقم به ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی از تولید ۲۴ هزار تن محصولات گلخانه‌ای با رویکرد صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و روسیه خبر داد و اضافه کرد: توسعه گلخانه‌ها جزو رویکردهای اصلی و هدف‌گذاری‌های مهم ما است.

انتهای پیام

نظر شما