شناسهٔ خبر: 68033604 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

معاملات فیوچرز ارز دیجیتال

بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان ۱۴۰۳

پیدا کردن بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان، از دغدغه‌های همیشگی تریدرهاست. در ادامه، قصد داریم بهترین صرافی برای معاملات فیوچرز را در سال ۲۰۲۴، معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان

معمولاً، حجم معاملات فیوچرز ارز دیجیتال در مقایسه با اسپات، زیادتر است. هرچند ریسک این معاملات بیشتر است، بسیاری از تریدرها به‌دلیل امکان استفاده از اهرم برای کسب سود بیشتر، معاملات فیوچرز را انتخاب می‌کنند. در شرایطی که صرافی‌های داخلی تنها به‌ ارائه معاملات تعهدی رمزارزها بسنده می‌کنند، تریدرهای ایرانی برای انجام معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال، به‌ سراغ صرافی‌های خارجی می‌روند.
بسیاری از صرافی‌های خارجی به‌دلیل محدودیت ناشی از تحریم‌ها، با ایرانیان همکاری نمی‌کنند. در مقابل، چند صرافی معتبر خارجی هم هستند که امکان فعالیت برای ایرانیان را با شرایط مختلف فراهم می‌کنند. پیدا کردن بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان، از دغدغه‌های همیشگی تریدرهاست. در ادامه، قصد داریم بهترین صرافی برای معاملات فیوچرز را در سال ۲۰۲۴، معرفی کنیم.

صرافی توبیت (Toobit) بهترین گزینه پیش روی ایرانیان برای معاملات فیوچرز

معاملات فیوچرز

توبیت (Toobit) بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان است. این صرافی در اکتبر سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را آغاز کرد. صرافی توبیت امروز، در جمع بیست صرافی برتر دنیا در نظام رتبه‌بندی کوین مارکت کپ قرار دارد. حجم زیاد معاملات، دلیل اصلی قرارگیری آن در جمع برترین صرافی‌های دنیاست.
صرافی Toobit بیش از ۱۲۵ ارز دیجیتال محبوب و پرطرفدار را در فهرست معاملات خود قرار داده است. برای معامله‌کردن، می‌توانید از نسخه سایت یا اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS توبیت استفاده کنید. همچنین این صرافی، خدمات خود را با قابلیت اثبات ذخایر (Proof of Reserve) در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به‌ این معنی که دقیقاً به‌اندازه موجودی مشتریان در حساب‌های کاربری، ارز دیجیتال در ولت‌های شخصی دارد و به‌ همین دلیل، مشکلی بابت تسویه نخواهد داشت.
امنیت صرافی توبیت در سطح مطلوب ارزیابی می‌شود؛ به‌ طوری که از کیف پول سرد برای نگهداری رمزارزها بهره می‌برد. همچنین، احراز دوعاملی با گوگل اتنتیکیتور در توبیت برای ورود به حساب کاربری و برداشت وجه از آن ضروری است. تاکنون، هیچ‌گونه گزارش منفی درباره امنیت صرافی Toobit در رسانه‌ها منتشر نشده است.

چرا توبیت بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان است؟

چند دلیل مهم را می‌توان برشمرد که بر اساس آن‌ها، صرافی توبیت برای ایرانیان، بهترین گزینه به‌منظور معاملات فیوچرز ارز دیجیتال است. در اینجا، به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت صرافی توبیت اشاره می‌کنیم.

بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان

۱. ارائه خدمات به‌ ایرانیان بدون محدودیت

صرافی Toobit هیچ محدودیتی در ارائه خدمات به‌ تریدرهای ایرانی قائل نشده است. می‌توانید به‌راحتی با آی پی ایران وارد سایت یا اپلیکیشن توبیت شوید. پس از ثبت نام در توبیت، حتی امکان احراز هویت با مدارک ایرانی فراهم شده است. البته ناگفته نماند که احراز هویت در این صرافی، اجباری نیست. حساب‌های کاربری بدون احراز هویت، ضمن بهره‌مندی از همه خدمات، با محدودیت برداشت روزانه معادل ۵ بیت کوین (ماهانه ۳۰ بیت کوین) روبه‌رو هستند که عدد قابل توجهی است.

۲. حجم زیاد معاملات فیوچرز در صرافی توبیت

یکی از مهم‌ترین دلایل معرفی توبیت به‌عنوان بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان، حجم زیاد معاملات آن است. نقدینگی زیاد در انجام معاملات فیوچرز، ضرورتی انکارناپذیر است. صرافی توبیت در جولای ۲۰۲۴، یک‌ بار تا جمع پنج صرافی برتر بازار از نظر حجم معاملات فیوچرز راه پیدا کرد و رکورد هجده میلیارد دلار معامله روزانه را به ثبت رساند. همچنین در سال جاری، میانگین حجم معاملات فیوچرز توبیت در شبانه‌روز، بیش از چهارده میلیارد دلار است که رقم قابل توجهی به‌ شمار می‌رود.

۳. نرخ کارمزد مقرون‌به‌صرفه معاملات فیوچرز

صرافی توبیت مشتریان خود را در هفت سطح کاربری طبقه‌بندی می‌کند که در جدول زیر آمده است. دقت کنید که برآورده کردن تنها یکی از شروط ستون‌های دوم تا چهارم در جدول زیر، برای تعیین سطح کاربری شما کافی خواهد بود. برای مثال، اگر موجودی حساب شما بین ۵۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ تتر باشد، بدون اینکه معاملات فیوچرز یا اسپات انجام دهید، به‌سطح کاربری LV 1 ارتقا خواهید یافت.

 سطح کاربری  موجودی حساب کاربری  حجم معاملات فیوچرز یک ماه اخیر  حجم معاملات اسپات یک ماه اخیر
 LV 0  کمتر از ۵۰ هزار تتر  کمتر از ۱۰ میلیون تتر  کمتر از ۱۰۰ هزار تتر
 L1 1  بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تتر  بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تتر  بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تتر
 LV 2  بیش از ۱۰۰ هزار تتر  بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تتر  بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تتر
 LV 3  -  بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تتر  بین ۱ تا ۵ میلیون تتر
 LV 4  -  بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تتر  بین ۵ تا ۲۰ میلیون تتر
 LV 5  -  بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تتر  بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تتر
 LV 6  -  بیش از ۸۰۰ میلیون تتر  بیش از ۳۰ میلیون تتر

حداکثر مقدار کارمزد صرافی توبیت برای معاملات فیوچرز، برای میکر و تیکر به‌ترتیب ۰/۰۴ و ۰/۰۶ درصد است. با افزایش سطح کاربری، میزان کارمزد صرافی توبیت کاهش پیدا می‌کند. در جدول زیر، میزان کارمزد صرافی Toobit برای سطوح کاربری مختلف در معاملات فیوچرز را مشاهده می‌کنید.

سطح کاربری   کارمزد میکر (درصد)  کارمزد تیکر (درصد)
 LV 0  0/04  0/06
 LV 1  0/02  0/05
 LV 2  0/014  0/04
 LV 3  0/012  0/0375
 LV 4  0/01  0/035
 LV 5  0/008  0/0315
 LV 6  0/006  0/03

۴. ارائه ابزارهای سفارش‌گذاری متنوع

صرافی توبیت در بخش معاملات فیوچرز امکان سفارش‌گذاری لیمیت (Limit)، مارکت (Market) و تریگر (Trigger) را فراهم می‌کند. ضمن اینکه در زمان ثبت سفارش و بعد از آن، می‌توانید حد سود و ضرر را برای پوزیشن‌های معاملات فیوچرز خود تعیین کنید. حداقل میزان ثبت سفارش در توبیت، ۱۰ تتر است.
صرافی Toobit از معاملات فیوچرز پرپچوال پشتیبانی می‌کند. همه جفت ارزهای معاملاتی این صرافی مبتنی بر تتر هستند. حداکثر اهرم معاملاتی قابل استفاده در توبیت، 150x است. می‌توانید از سرویس دمو تریدینگ توبیت برای آزمایش استراتژی‌های معاملات فیوچرز خود بهره بگیرید.

۵. ارائه سرویس کپی تریدینگ و ربات معامله‌گر

صرافی توبیت برای معاملات فیوچرز دو سرویس ویژه کپی تریدینگ و ربات معامله‌گر را ارائه می‌کند. استفاده از هر دو سرویس یادشده رایگان است. می‌توانید به‌ کمک ربات معامله‌گر، استراتژی‌های معاملاتی خود را تعریف و به‌صورت شبانه‌روزی، در معاملات فیوچرز دنبال کنید. همچنین سرویس کپی تریدینگ توبیت نیز برای دنبال‌کردن تریدرهای حرفه‌ای در معاملات فیوچرز، در دسترس شما قرار دارد.

۶. پشتیبانی فارسی توبیت

صرافی Toobit خدمات پشتیبانی فارسی به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. می‌توانید از طریق چت آنلاین سایت و اپلیکیشن موبایل، ایمیل و همچنین کانال تلگرام توبیت، با پشتیبانی این صرافی به‌صورت شبانه‌روزی ارتباط بگیرید. همچنین توبیت نسخه فارسی سایت و اپلیکیشن موبایل خود را نیز در دسترس کاربران قرار داده است.

کلام پایانی

آنچه باید درباره معاملات فیوچرز صرافی توبیت بدانید، مرور کردیم. می‌توانید از لحظه ثبت نام در توبیت، معاملات فیوچرز خود را آغاز کنید. تاکنون، هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر مشکل در واریز و برداشت ارز دیجیتال در حساب‌های کاربری Toobit گزارش نشده است. همچنین صرافی Toobit، نرخ فاندینگ ریت مقرون‌به‌صرفه برای معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال تعیین می‌کند. اگر شما هم خود را برای معاملات فیوچرز آماده کرده‌اید، توبیت بهترین انتخاب پیش رویتان است.

نظر شما