شناسهٔ خبر: 68033443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

الگوسازی رکن پیشرفت و توسعه کشور است

امام جمعه اردبیل گفت: الگوسازی رکن پیشرفت و توسعه کشور است و هنرمندان و صدا و سیما می‌توانند با تهیه فیلم یا آثار تاثیرگذار این روحیه را در نخبگان مهاجر ایجاد و زمینه بازگشت آنها به ایران را فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سیدحسن عاملی امروز ۱۴ مرداد در آیین تکریم سرآمدان علمی استان اردبیل در مجموعه فرهنگی هنری فدک با بیان اینکه الگوسازی رکن پیشرفت و توسعه کشور است، اظهار کرد: فیلمسازان، هنرمندان و صدا و سیما می‌توانند با تهیه فیلم یا آثار تاثیرگذار این روحیه را در نخبگان مهاجر ایجاد و زمینه بازگشت آنها به ایران را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل گفت: باید در راستای تکریم نخبگان بایستی فضای حفظ عزت نخبگان کشور فراهم شود و آموزش و پرورش در این راستا باید ایفای نقش خود را به خوبی ایفا کند و به این بلوغ فکری برسیم که ایران را با هیچ چیزی در دنیا معاوضه نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:  نظام الگوسازی در تکریم نخبگان جامعه برای پیشرفت کشور و انگیزش جوانان تدوین شود تا قشر جوان، هویت برتر خود را هویت علمی بداند و به سوی قله‌های دانش حرکت کند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: در حوزه علمیه نخبگان علمی نیز وجود دارد و بنیاد نخبگان می تواند با حوزه علمیه استان برای احصا نخبگان حوزه و تجلیل از سرآمدان علمی حوزوی استان اردبیل تعامل داشته باشد.

امام جمعه اردبیل گفت: کشور ما در طول تاریخ به دو دلیل افول کرده است که یکی، نبود مجال تولیت امور برای رهبران شایسته و دیگری حرکت نکردن به موازات تحولات علمی دنیا بوده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تکریم نخبگان بی نظیر بوده است، تصریح کرد: کسی که نتواند پا به پای تحولات علمی دنیا حرکت کند نمی تواند برای کشور خود تصمیم گیری کند.

عاملی خاطرنشان کرد: رهبران شایسته باید در عزت کشور، نقش اصلی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین قدرت از اقتدار علمی حاصل می‌شود، افزود: ثروت اصلی هر کشور، مغزهای علمی آن هستند اما نابغه‌ای همچون استاد خوشنویس در اردبیل ناشناخته ماند و بنابراین امروز باید از نخبگان متوفی نیز یاد کنیم و مورد تکریم قرار دهیم.

انتهای پیام

نظر شما