شناسهٔ خبر: 68032900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در تکریم نخبگان علمی اعلام شد؛

تحسین امام جمعه اردبیل از شهید جمهور آیت‌الله رئیسی

اردبیل-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تجلیل و تحسین از اقدامات شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم در حوزه اشتغال، از ایجاد فرصت مناسب کارآفرینی در ابعاد مختلف خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر یکشنبه در آئین تکریم سرآمدان و نخبگان علمی در مجتمع فدک اردبیل، اظهار کرد: شاهکار شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه اشتغال و کارآفرینی و ایجاد بسترهای مناسب برای ماندگاری نخبگان تحسین‌برانگیز و ماندگار است.

وی تصریح کرد: ما امروز تنها در حوزه تحصیلات عالیه شاهد برخی نارسایی‌ها در بخش اشتغال هستیم و در سایر حوزه‌ها فضای خوب کار و تلاش برای گروه‌های مختلف با ایجاد مهارت و توانمندی بالا فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما اگر بتوانیم جاذبه شایسته‌ای را برای نخبگان درست کنیم، قطعاً جلوی هجرت آنها گرفته شده و زمینه برای ماندگاری و ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر آنها با هدف اعتلای کشور فراهم می‌آید.

آیت‌الله عاملی با قدردانی از تلاش دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی در اعتلای علمی و معرفی چهره‌های برتر و فاخر تحقیقات و پژوهش افزود: هر دانشگاهی که در این زمینه پیشتاز و پیشرو عمل کند، قطعاً زمینه ساز توسعه همان استان خواهد بود.

وی اقتدار کشور را مرهون مجاهدت‌های علمی برشمرد و خاطرنشان کرد: کشور ما به خاطر غفلت از دو اصل در سال‌های گذشته از مسیر پیشرفت عقب مانده که یکی از این نارسایی‌ها در عرصه مدیریتی و نبود رهبری مقتدر بوده است.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حالی که امپراطوری عظیم ایران دامنه وسیعی را به خود اختصاص داده بود، بر اثر بی‌لیاقتی پادشاهان و رهبران این کشور ما نه تنها اقتدار، عزت و استقلال خود را در سال‌های گذشته از دست دادیم بلکه گرفتار شاهان بی‌عرضه‌ای شدیم که توان مدیریتی در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف را نداشتند.

وی بیان کرد: کار به جایی رسید که برخی از شاهان این کشور از خارج ایران را مدیریت می‌کردند و برای ملت تعیین تکلیف می‌شد در حالی که انقلاب اسلامی در این ۴۶ سال زمینه حضور مردم در عرصه انتخابات و تعیین سرنوشت را برای خود فراهم کرد.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما با عقب‌ماندگی‌های علمی دچار پسروی در عرصه‌های مختلف شدیم و نتوانستیم همپای تحولات جهانی حرکت کرده و کشور را به سمت توسعه و پیشرفت حقیقی ببریم.

وی از اقتدار علمی به عنوان بالاترین اقتدار و نشان پیشرفت کشور یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر روی این موضوع تاکید کرده و همواره مسئولان را به حمایت و همراهی نخبگان و سرآمدان علمی دعوت می‌کند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما باید قدر این ثروت عظیم را بدانیم و از چهره‌های برجسته و مغزهای متفکر بیشتر استفاده کرده و به سمت فتح قله‌های پیشرفت و ترقی حرکت کنیم.

آیت‌الله عاملی به مدیران استانی توصیه کرد؛ در کنار حمایت از نخبگان زمینه انگیزه‌بخشی بیشتر به چهره‌های برتر علمی را فراهم کنند تا آنها با روحیه و اعتماد بیشتر در کشور در سنگر خدمت حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی باید ایده‌های موفق را در عرصه علمی به ثروت تبدیل کنیم تا بتوانیم مسیر پیشرفت و توسعه را با سرعت بیشتر طی کنیم.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: متأسفانه در کشور ما از منابع غنی و عظیم نظیر نفت و گاز استفاده درست و بهینه نشده و به همین دلیل ما با ضعف‌ها و کاستی‌ها روبه‌رو هستیم.

وی نظام الگوسازی در پیشرفت کشور را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: این الگوسازی باید بر مبنای درست و حقیقی شکل گرفته تا جوانان و نسل‌های حاضر به این الگوسازی اهتمام داشته باشند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در بین طلاب نیز افراد نابغه و توانمند بسیار زیادی داریم که بهتر است با همکاری حوزه علمیه، بنیاد نخبگان نسبت به شناسایی و جذب آنها در این مجموعه اقدام کند.

نظر شما