شناسهٔ خبر: 68028864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر آبفای اسلامشهر:آب شرب شهرستان بدون قطعی و افت فشار تامین و توزیع شد

اسلامشهر - ایرنا - مدیرآبفای شهرستان اسلامشهر گفت:طی سالجاری و علیرغم افزایش جمعیت و گرمای کم سابقه هوا و افت محسوس منابع آبی ، آب شرب شهروندان محترم با کمیت و کیفیت مطلوب و بدون قطعی و افت فشار تامین و توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پرویز عبدی روز یکشنبه ضمن تشریح بخشی از اقدامات انجام شده در جهت تامین آب شرب شهرستان اسلامشهر اظهارداشت : در راستای تامین و توزیع آب شرب پایدار شهروندان محترم در اسلامشهر و روستاهای تحت پوشش اقداماتی به شرح ذیل و مطابق اولویت از اول مرداد تاکنون در این شهر انجام شده است.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با کشاورزان روستای چیچکلو گفت : ضمن واگذاری یک حلقه چاه از کشاورزان و تجهیز لازم با صرف هزینه‌های لازم از محل اعتبارات جاری چاه مذکور با دبی ۱۲ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شد.

مدیر آبفای شهرستان اسلامشهر یاد آور شد: بخشی از این اقدامات شامل لوله گذاری و توسعه شبکه در اسلامشهر به طول ۴۲۰ متر با استفاده از لوله پلی اتیلن و قطر ۱۲۵ میلیمتر ، سه مورد سه راه گیری در روستای چیچکلو با هدف تامین و توزیع آب شرب پایدار از مخزن این روستا ، نصب سه مورد شیرآلات با هدف مدیریت شبکه بمنظور افزایش ذخیره سازی آب و برای جلوگیری از افت فشار و قطع آب در روستای چیچکلو بوده است.

عبدی ادامه داد: اجرای عملیات لوله گذاری ۲۰۰ میلی متری به طول ۱۰۰ متر بهمراه ارتباط دهی از خط چدن داکتیل ۶۰۰چدن داکتیل از خروجی مخزن حضرت علی ابن ابیطالب ع به شهرک شهید مفید اسلامشهر با صرف هزینه های لازم از محل اعتیارات داخلی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ضمن تاکید بر مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضرور آب شرب توسط شهروندان بیان کرد: با وجود فصل گرم و پیک مصرف آب ، افزایش تقاضای آب به لحاظ افزایش جمعیت نسبت به سال قبل و همچنین افت محسوس منابع زیرزمینی الحمدلله آب شرب شهروندان محترم در تمامی مناطق تحت پوشش باکمیت وکیفیت مطلوب بدون قطعی وافت فشار تامین وتوزیع میشود و در سال جاری شاهد کمترین چالش ومشکل در این زمینه نبودیم.

مدیر آبفای شهرستان اسلامشهر از شهروندان خواست: امیدواریم در راستای استمرار وضعیت فعلی و تامین پایدار آب آشامیدنی در تمامی مناطق شهر شهروندان محترم ازهرگونه مصرف غیر ضرور پرهیز کنند.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

نظر شما