شناسهٔ خبر: 68030830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:

پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست خط A متروی قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محمدرضا انگشت باف امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ در حاشیه بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان از پروژه فاز دوم خط نخست مترو قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیگیری قرارداد با شرکت چینی برای تأمین واگن متروی قم اظهار کرد: امیدواریم تا هشت ماه آینده بتوانیم با وارد شدن واگن متروی قم را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: فاز نخست خط A متروی قم با همت دست‌اندرکاران و حمایت مسئولان امروز به پیشرفت ۹۷ درصدی رسیده و تنها مشکل برای راه اندازی مسئله تأمین واگن است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تأمین برق پروژه متروی قم و تکمیل ایستگاه‌های اصلی فاز نخست گفت: در حال حاضر تکمیل فاز دوم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران در دستور کار قرار دارد که گام نخست در این زمینه تکمیل تونل سنتی به طول ۱۸۰۰ متر است که در سه جبهه کاری فعال شد.

انگشت باف با اشاره به بازنگری در فاز دوم خط A متروی قم اضافه کرد: با این کار توانستیم ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در تملک و فرایندها انجام دهیم.

وی با اشاره به فعال شدن قرارداد سیگنالینگ متروی قم گفت: اقدامات پیش‌رو بسیار هزینه‌بر هستند و برای سال آینده پنج هزار میلیارد تومان در پروژه متروی قم نیاز داریم.

نظر شما