شناسهٔ خبر: 68030836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار تیران و کرون:

زیباسازی مدارس با نظر دانش‌‎آموزان انجام شود

اکبر مهدی‌زاده

فرماندار تیران و کرون گفت: زیباسازی محیطی مدارس با نظر و مشارکت دانش آموزان و همکاری انجمن‌های اولیا و مربیان صورت بگیرد تا علاوه بر هم‌افزایی، جذابیت در کار هم ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

علی محمدی کیا، صبح امروز(یکشنبه، ۱۴ مرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون، اظهار کرد: آماده‌سازی و بهسازی مدرسه در آستانه مهر به صورت مشارکتی انجام شود تا زیبایی فضای آموزشی برای دانش آموزان جذابیت ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان، دستگاه‌های اجرایی و نظر و مشارکت دانش آموزان استفاده شود تا با هم‌افزایی شاهد بهسازی و شادابی فضاهای آموزشی باشیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این طرح نیروهای بسیج، ظرفیت‌های مردمی و اداری همکاری دارند.

محمدی کیا با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی جدید هم‌زمان با هفته وحدت است، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت برای آیین گشایش سال تحصیلی استفاده و برنامه‌های آن حول این محور باشد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش از نیروهای جوان، خلاق، متعهد و امیدوار به آینده برای مدیریت مدارس و مسئولیت‌های آموزشی استفاده کند که چنین نیروهایی هم در بین افراد جدیدالاستخدام و دارای سابقه وجود دارد.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اسناد بالادستی آموزش و پرورش و پیش‌بینی‌های قانونی که برای حمایت از این نهاد وجود دارد، تصریح کرد: بی‌توجهی به مباحث منجر به بروز مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی شده که در این خصوص دانشگاه فرهنگیان گزینه مناسبی در جبران کمبود خواهد بود.

محمدی کیا اضافه کرد: تغییر نگرش به نظام آموزشی در رفع مشکلات آن مهم بوده تا اینکه در تأمین نیازهای اولیه مثل نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات دائماً دچار مشکل نباشیم.

وی  معتقد است، نگاه به معلمان و دبیران نباید در راستای رفع نیاز نیروی انسانی عامل باشد در حالی که جایگاه و شأن این دسته از کارکنان دولت کیفی و تأثیرگذار باشد.

محمدی کیا معتقد است که سرمایه‌گذاری در حوزه آموزشی و پرورشی به آینده کشور کمک خواهد کرد و در فصل تابستان که برنامه‌های فرهنگی جریان دارد، موضوعات تربیتی مهم تلقی شوند.

رئیس آموزش و پرورش تیران و کرون در ادامه جلسه به مشارکت خیران در احداث مدارس اشاره و اظهار کرد: تعاملات خیران توانست با کمک دولت کمبود فضای آموزشی را در این منطقه جبران کند که در آستانه سال تحصیلی جدید ۲ پروژه به بهره‌برداری رسیده و دانش‌آموزان در این آموزشگاه‌ها شروع به تحصیل می‌کنند.

حسین صائبی با اشاره به اختصاص ۱۳ میلیارد ریال از بودجه تملک و دارایی این شهرستان به پروژه‌های مدرسه‌سازی، گفت: این اعتبار پاسخگوی نیاز نبوده و از مسئولان شهرستانی پیگیری جذب بودجه‌های ملی و استانی را داریم.

وی تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را نیز مهم دانست و تصریح کرد: ۶۰ درصد از دانش آموزان در این دسته از مراکز آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد که جمعیت زیادی را پوشش داده و نیازمند تأمین اعتبار برای خرید تجهیزات است.

دبیر شورای آموزش و پرورش تیران و کرون با بیان اینکه پروژه مهر یک فرآیند محوری است، خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی پاسخگوی تأمین نیاز مدارس در آستانه سال تحصیلی نبوده و تنها با هم‌افزایی بین بخشی و کار جهادی امکان‌پذیر می‌شود.

صائبی به غربالگری دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی اول، چهارم، هفتم و دهم اشاره کرد و افزود: بهداشت و درمان در این راستا همکاری لازم با مدارس و آموزش و پرورش دارد.

انتهای پیام

نظر شما