شناسهٔ خبر: 68008975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه الغدیر یزد خبر داد

برگزاری رزمایش فاطمی ۴ با مشارکت ۴۶۵ گروه جهادی

حمید رضا دهقان

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به گسترش روحیه کار جهادی به عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی، از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۴ با مشارکت ۴۶۵ گروه جهادی در استان به مدت ۱۰ روز خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار «حسین زارع کمالی» امروز شنبه سیزدهم مردادماه در جمع خبرنگاران یکی از برکات انقلاب اسلامی را گسترش روحیه و فرهنگ فعالیت جهادی که در عرصه‌های مختلف براساس نیاز کشور انجام می‌شود، ذکر کرد.

وی با بیان این که مهمترین ویژگی گروه‌های جهادی حضور از روی عشق و علاقه، ایمان و بصیرت و نوع تفکر انقلابی آنهاست، یکی از وظایف و فعالیت‌های بسیج سازندگی در این رابطه را جذب و ساماندهی گروه‌های جهادی خواند.

زارع کمالی خاطرنشان کرد: کمک به خودسازی افراد از دیگر تاثیرات فعالیت در گروه‌های جهادی، علاوه بر خدمت بی مزد و منت به مردم است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های گروه‌های جهادی، این اقدام را در راستای جهاد امیدآفرینی بسیار حائز اهمیت برشمرد.

وی از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی استان را برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۴ ذکر کرد و گفت: این رزمایش از نهم تا نوزدهم مردادماه با رمز «یا فاطمه الزهرا(س)» در استان یزد در حال برگزاری است.

فرمانده سپاه الغدیر استان با بیان این که رزمایش جهارگران فاطمی ۴ در دو حوزه قرارگاه اقتصاد مقاومتی و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی دنبال می‌شود، اظهار کرد: پارسال ۷۵ گروه جهادی در حوزه اقتصاد مقاومتی با عضویت ۳۲۹  نفر فعالیت داشتند که نتیجه فعالیت آنها منجر به ایجاد ۳۴۰۲ فرصت شغلی با پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه شده است.

وی ادامه داد: در رزمایش جهادگران فاطمی امسال بیش از ۶۵۷ عنوان برنامه با اعزام و حضور بیش از ۴۶۵ گروه جهادی شامل ۲۵۰ گروه جهادی تخصصی در اقشار مختلف در حال پیگیری است.

وی در همین رابطه از برگزاری ۱۳۵ کلاس اموزشی و مهارت افزایی در عرصه صنایع دستی، مشاغل خانگی و غیره توسط گروه‌های جهادی تخصصی، افتتاح ۶۹ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در استان، تهیه وتوزیع بیش از هشت هزار بسته معیشتی توسط خیرین و گروه‌های جهادی، تهیه و اهدای ۳۰ جهیزیه جهت زوج‌های کم بضاعت، افتتاح ۳۷ کارگاه اشتغالزایی، افتتاح ۱۰ صندوق قرض الحسنه و بازسازی انهار در سه شهرستان در قالب رزمایش امسال خبر داد.

زارع کمالی از برنامه‌های قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی استان در قالب رزمایش فاطمی ۴ به انجام یکسری افتتاحیه‌ها اشاره و از آن جمله به افتتاح یک باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در منطقه ملاباشی و خط انتقال آب ولایت ۲ و ۳ در روستای محمدآباد دهنو، سید میرزا و طوبی، افتتاح آسفالت راه روستایی و جاده بین مزارع در استان به مساحت ۱۵ کیلومتر در شهرستاهای ابرکوه و بهاباد و خویدک یزد و نیز افتتاح بزرگترین مجتمع پرورش بلدرچین در جاده دربید یزد طی برنامه فردا یکشنبه اشاره کرد.

وی همچنین به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی آبرسانی به ۵۹ روستای استان توسط قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) اشاره و اضافه کرد: برگزاری طرح شهید عجمیان شامل ۱۸۰ روستا با حضور ۷۸ گروه جهادی و بیش از هزار دانش اموز در جهت مرتم و بازسازی و بهشسازی و شاداب سازی مدارس، برگزارییادواره شهدای ورزشکار و تهیه و اهدای ۴۰۰ بسته معیشتی در محل حسینیه امیرچخماق، افتتاح دو واحد مسکونی مددجویان، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار، مرمت و بازسازی و ایزوگام ۱۸۵ میکن محرومان، بهره برداری از پنج استخر ذخیره آب و احیا و لایروبی تعداد ۱۲ رشته قنات در پنج شهرستان یزد از دیگر برنامه‌های قرارگاه محرومیت زدایی در این رزمایش است.

سردار زارع کمالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام مراکز آموزشی پایوران وظیفه به موضوع مهارت‌آموزی، اظهار کرد: برهمین اساس نیز هر سربازی که وارد مجموعه‌ها و مراکز آموزشی می‌شود، در دو بعد مهارت‌های تخصصی و مهارتهای عمومی موظف به مهارت آموزی هستند.

وی افزود: این موضوع از سال جاری برای تمام پایوران وظیفه الزام‌آور شده و هیچ کارت پایان خدمتی مگر در صورت سپری کردن این دوره‌های مهارت‌آموزی، صادر نخواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان خاطرنشان کرد: پایور وظیفه‌ها موظف به فراگرفتن مهارت‌های عمومی در پنج محور اعم از زندگی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، مباحث حقوقی و سواد مالی و امداد و نجات و یکی از مهارت‌های تخصصی که در قریب به ۲۰ رشته برگزار می‌شود، بنا بر اعلام علاقه خود قبل از ورود به خدمت سربازی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این دوره‌های مهارت‌آموزی بتواند موجب به امکان کارآفرینی و اشتغالزایی سربازان پس از گذراندن دوره خدمت وظیفه شود.

زارع کمالی با بیان این که پارسال یک دوره مسابقات مهارتی در بین نیروهای مسلح برگزار شد که استان یزد در چهار رشته حائز رتبه شد، گفت: امسال نیز این مسابقات در چهار مرحله از تیرماه آغاز شده و تا آذرماه دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

    

نظر شما