شناسهٔ خبر: 68011264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵۰ واحد مسکونی فرسوده بجنورد از مشوق های شهرداری بهره مند شدند

بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: ۱۵۰ واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر برای نوسازی از مشوق های شهرداری بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

سید محمدعلی کشمیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شهرداری بجنورد اقدام به ارائه مشوق هایی با هدف تشویق مالکان برای نوسازی واحدهای مسکونی کرده است.

وی افزود: کلیه امتیازات از بخشودگی تا تخفیف عوارض ساختمانی ، تسهیلات در قالب مجوز تجاری شامل افزایش سطح اشغال و کاربری های انتفاعی در همکف، امکان تامین پارکینگ در فضای غیر مسقف، تسهیل در ضوابط معماری از جمله توده گذاری و نما، کاهش ضریب پارکینگ به ۷۵ صدم درصد برای هر واحد در بافت فرسوده مسقف و عدم محاسبه مساحت تراس در تراکم ساختمانی، افزایش یک تا ۲ طبقه بنا نسبت به تراکم مجاز تحت عنوان " بسته های مشوق " تدوین شده و به فراخور مراجعه مالکان به شهرداری مورد استفاده قرار می گیرد.

شهردار بجنورد ادامه داد: این امتیازها حداقل بین پنج تا ۱۰ میلیارد ریال ارزش دارد و به مالکان تعلق می گیرد.

وی گفت: تمرکز بافت فرسوده در خیابان صفا واقع شده و پلاک های موجود در این منطقه مشمول این امتیازها می شود و به منظور نوسازی و اجرای ضوابط شهری در محلات کم برخوردار نیز امتیازهایی را به مالکان در ۲۴ منطقه حاشیه شهر ارائه می دهد.

کشمیری تاکید کرد: هدف ما تلاش بر توسعه همگون و متوازن شهری است و در ارائه خدمات نیز بر محور توزیع عادلانه خدمات متمرکز هستیم.

وی بیان کرد: شهرداری با توجه به تمرکز به امور بازآفرینی شهری و تلاش بر تدوین بسته مشوق های شهرسازی ، در رتبه بندی کشوری از رتبه ۲۷ به رتبه ۲ ارتقا پیدا کرد و بعنوان شهر پایلوت در بازآفرینی شهری در کشور معرفی شد.

براساس این گزارش شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

در این شهر بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

نظر شما