شناسهٔ خبر: 68011267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل:

هر ماه ۶۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیلی پرداخت می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هر ماه ۶۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در این استان پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا حسین‌نژاد روز شنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایرنا (مرکز اردبیل)، با بیان اینکه هر ماه به خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد برای تامین نیازهای اساسی مستمری پرداخت می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برای حمایت از اقشار نیازمند جامعه برداشته شده به طوری که مستمری پرداختی به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد چند برابر افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های متنوع و مختلف کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمت به نیازمندان و مددجویان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان استان اردبیل در هر ماه بیان کرد: هر سال در مجموع فقط هشت هزار و ۴۰ میلیارد ریال در قالب مستمری به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت می‌شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: هر ماه ۱۰ میلیون ریال به خانوارهای تک نفره، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به خانوارهای ۲ نفره، ۲۰ میلیون ریال به خانوارهای سه نفره، ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانوارهای چهار نفره و ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نیز به خانوارهای پنج نفره و بیشتر پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: مددجویان کمیته امداد علاوه بر مستمری ماهانه هر ماه یارانه معیشتی و یارانه حامل‌های انرژی را نیز دریافت می‌کنند تا نیازهای اساسی آنها تامین و برخی از مشکلاتشان برطرف شود.

هر ماه ۶۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیلی پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۲۰۰ خانوار در استان اردبیل زیرپوشش و حمایت کمیته امداد هستند، ادامه داد: به عبارتی هفت درصد جمعیت و ۱۱.۷ درصد تعداد خانوارهای استان اردبیل زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۵۳ درصد سرپرست خانوارهای زیرپوشش در استان اردبیل زنان و ۴۷ درصد سرپرستان خانوارهای زیرپوشش مرد هستند، گفت: این افراد بالای ۶۰ سال به دلایل مختلف از جمله از کار افتادگی، کهولت سن و سالمندی و بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج زیرپوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: از ۱۲۰ هزار نفر سالمند موجود در استان اردبیل ۳۰ هزار نفر سالمند و به عبارتی ۲۵ درصد آنها زیرپوشش کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: ۵۴ درصد مددجویان زیرپوشش در شهرها و ۴۶ درصد مددجویان در مناطق روستایی و عشایری استان ساکن هستند.

حسین‌نژاد بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل از جمله دستگاهی است که حتی در دورترین نقاط استان به جامعه هدف ارائه خدمات می‌کند به طوری که از بیش از هزار و ۷۰۰ روستای استان در ۹۷ درصد آنها حضور دارد و به مددجویان زیرپوشش ارائه خدمات می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی و بدون کمک و حمایت مردم و خیرین نمی‌تواند تمامی نیازهای افراد زیرپوشش را برآورد و مشکلات آنها را برطرف کند، ادامه داد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانواده‌های بی‌بضاعت استان برسانند.

وی اضافه کرد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۴۴ هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

نظر شما