شناسهٔ خبر: 67994566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادواره نخستین خبرنگار شهید خراسان بزرگ در تربت‌حیدریه برگزار شد +فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- یادواره شهید "مجید حجتی‌زاده" اهل تربت‌حیدریه و نخستین خبرنگار شهید خراسان بزرگ، پنجشنبه شب با حضور خانواده، دوستان وهمکلاسی‌های این شهید در تالار اندیشه تربت‌حیدریه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یک روحانی جانباز و از پیشکسوتان انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه در این آیین گفت: شهید حجتی‌زاده علاوه بر آنکه یک بسیجی بود و در آن دوران سلاح در دست داشت، در کسوت یک خبرنگار و البته با امکانات محدود آن دوران، به ثبت و ضبط وقایع دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان نیز می‌پرداخت.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر قربانی افزود: شایسته است امروز خبرنگاران با الگوگیری از این شهید عزیز، به روشنگری و جهاد تبیین بپردازند، زیرا ما اکنون بیش از هر چیز به تجهیز رسانه‌ای در مقابله رسانه‌های معاند و امپریالیسم خبری نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، شهید مجید حجتی نخستین خبرنگار صدا و سیمای خراسان بزرگ در تربت‌حیدریه بود که در یکم آبان ماه سال ۱۳۳۸ در این خطه به دنیا آمد و دیپلم فنی خود را در رشته برق از همین شهر اخذ کرد.

بینش عمیق نسبت به انقلاب و حضرت امام (ره) موجب شد تا زمان بیشتری از وقت خود را به موضوعات انقلاب اختصاص دهد و بنابرین در جریان پیروزی انقلاب به پخش اعلامیه و دیوارنویسی می‌پرداخت.

بعد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به استخدام سپاه پاسداران ناحیه تربت‌حیدریه در آمده و در بخش فرهنگی ضمن انجام امور محوله، به کار خبرنگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی و صدا و سیما نیز مشغول شد.

در همین ایام سه بار به جبهه اعزام و سرانجام در نیمروز نهم آذرماه سال ۱۳۶۰، در جریان عملیات طریق‌القدس در منطقه بستان، بر اثر تیر مستقیم دشمن حین تهیه گزارش خبری به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

بر اساس آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این شهرستان، ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند و از جانبازان این شهرستان ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند که شامل پنج شهید در بوستان پیشکوه، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ شهید گمنام در گلزار بهشت عسکری، ۲ شهید در باغ ملی، ۲ شهید در کدکن، ۲ شهید در بایگ، ۲ شهید در رباط سنگ، یک شهید در توپخانه ۶۱ محرم، یک شهید در تیپ ۱۷۷ ارتش و یک شهید دیگر در دانشگاه تربت‌حیدریه می‌شوند.

۲۰۰ شهید هم در مزار شهدای بهشت عسکری در خاک آرام گرفته‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما