شناسهٔ خبر: 67992229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله: ایران ترور هنیه را خدشه به امنیت و حاکمیت ملی خود می‌داند/پاسخ مقاومت به ترور فؤاد شکر قطعی است

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تحولات منطقه به ویژه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تحولات منطقه به ویژه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی آغاز شد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «در ابتدا به برادران خود در جنبش حماس و گردان های قسام شهادت برادر اسماعیل هنیه را تبریک و تسلیت می گویم. رهبران جنبش های مقاومت مانند رزمندگان این جنبش ها به شهادت می رسند. ما در زمینه مقاومت و شهادت خود را شریک جنبش حماس می دانیم و به پیروزی قطعی دست پیدا خواهیم کرد.»

دبیرکل حزب الله لبنان شهادت اسماعیل هنیه را به برادران خود در جنبش حماس و گردان های القسام تبریک و تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله درباره عملیات ترور اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه حاره حریک در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت گفت: «دشمن در هنگام ترور شهید فؤاد شکر فرمانده حزب الله، ساختمانی مملو از غیرنظامیان را در حاره حریک هدف قرار داد.»

وی تاکید کرد: «ما (به خاطر از دست دادن عزیزان خود) درد می کشیم اما با صبر و شکیبایی، تسلیم در برابر خواست خدا و توکل بر خدا با هر درد و رنج و مصیبتی برخورد می کنیم. دبیرکل حزب الله افزود: آنچه در ضاحیه روی داد، یک عملیات ترور نبود بلکه یک تجاوزگری بود.»

سید حسن نصرالله گفت: «دشمن چند روز قبل از تجاوزگری خود به ضاحیه اینگونه تبلیغ کرد که کاری که انجام خواهد داد، در سطح یک واکنش است اما ما اصلاً این ارزیابی و توصیف را نمی پذیریم. وی گفت: آنچه اتفاق افتاد، بخشی از جنگ اسرائیل و آمریکا علیه منطقه ماست.»

سید حسن نصرالله تصریح کرد: «آیا فکر می کنید اسماعیل هنیه را در تهران ترور می کنید و ایران ساکت می ماند؟ ایران در ترور هنیه، خدشه دار شدن امنیت ملی و حاکمیت خود و مهم تر از همه شرفش را می بیند. شما بسیار گریه خواهید کرد چرا که نمی دانید چه خطوط قرمزی را رد کرده اید. ما در تمام جبهه های پشتیبانی وارد مرحله جدیدی شده ایم و متشنج شدن اوضاع به واکنش های دشمن بستگی دارد. دشمن باید منتظر دیدن خشم آزادگان این امت و خون خواهی آنها باشد. ترور رهبران تأثیر بر روی مقاومت نمی گذارد بلکه تجربه نشان داده است مقاومت بزرگتر و قدرتمندتر می شود.»

وی همچنین تاکید کرد: «محور مقاومت طی سال های طولانی گذشته با خشم ولی با حکمت و منطق مبارزه می کند. دشمن نمی داند از کدام سمت واکنش ما را خواهد دید. از سمت شمال فلسطین یا جنوب آن؟ ما به دنبال یک پاسخ واقعی و کاملا حساب شده و نه صوری هستیم. این پاسخ را میدان نبرد و شرایط مشخص می کنند.»

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما