شناسهٔ خبر: 67991926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

ایران در قبال ترور شهید هنیه ساکت نمی‌ماند/پاسخ مقاومت به ترور فؤاد شکر حساب شده خواهد بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت آنچه در ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاد، یک تجاوزگری بود که پاسخ در پی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «سید حسن نصرالله» در ابتدای سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر «فواد شکر» فرمانده ارشد این جنبش گفت: ترور خطیر و خطرناکی که منجر به شهادت برادر عزیزمان «اساعیل هنیه» شد را به برادران خود در حماس، گردان‌های عزالدین القسام، ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی، تبریک و تسلیت می‌گویم.

دبیرکل حزب‌الله درباره ترور فرمانده این جنبش نیز گفت: هدف دشمن به طور اساسی ترور فرمانده بزرگ جهادی، «حاج محسن» بود. ساختمان مورد حمله، یک ساختمان مسکونی و مملو از مردان و زنان غیرنظامی بود. این تجاوزگری به شهادت هفت نفر منجر شد. سه زن، ۲ کودک، یک شهید از برادران ایرانی و فواد شکر، فرمانده عزیزمان.

او ادامه داد: این واکنش به آنچه در مجدل شمس رخ داد، نبود بلکه یک ادعا و انحراف افکار عمومی و بخشی از جنگ و نبرد است.

سید حسن نصرالله همچنین گفت آنچه در ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاد، یک تجاوزگری بود که پاسخ در پی خواهد داشت.
دبیرکل حزب الله گفت: دشمن با متهم کردن فواد شکر به کودک‌کشی در مجدل شمس، بزرگترین عملیات فریب، گمراه کردن و تزویر را انجام داده است. 
سید مقاومت لبنان با بیان اینکه دشمن در حادثه مجدل شمس سریعاً اتهام‌زنی کرد اما مدرکی ارائه نکرد، افزود: ما نقش خود را در قبال آنچه در مجدل شمس رخ داد، رد کردیم و تحقیقات داخلی ما تأیید می‌کند که ما هیچ ارتباطی با آن اتفاق نداشتیم.

سید حسن نصرالله با اشاره مواضع «ولید جنبلاط» در رد اتهامات وارده رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله در خصوص اتفاق مجدل شمس گفت: مواضع آگاهانه رهبران دروزی لبنان و جولان اشغالی سوریه به دفع اتهام ناعادلانه علیه مقاومت اسلامی لبنان کمک کرد و من از مواضع رهبران محترم جامعه دروزی تقدیر و تشکر می‌کنم و به خانواده‌های شهدا در جولان اشغالی تسلیت می‌گویم. 

سید نصرالله ادامه داد: همه ما در لبنان همکاری و کمک کردیم و جان خود را کف دست خود گرفتیم و از هر هزینه‌ای که در این نبرد آشکار در همه جبهه ها بپردازیم، متعجب و غافلگیر نخواهیم شد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هدف از حمله به مجدل شمس نزاع و فتنه‌انگیزی میان دروزی‌ها و شیعیان جولان است، این در حالی است که ما قاطعانه مسئولیت خود را در قبال حادثه مجدل شمس رد کردیم و جرأت داریم اگر اشتباهی مرتکب شدیم، بپذیریم. 

سید نصرالله خاطرنشان کرد: وقتی اسرائیلی‌ها متوجه شدند که قربانیان مجدل شمس بیشتر کودکان و زنان هستند، تصمیم گرفتند که ما را متهم کنند. شواهد و مدارک زیادی داریم که بسیاری از موشک‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به عکا و دیگر مناطق اصابت کرده است. 

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: برخی کشورها از ما خواستند به حمله دشمن صهیونیستی به ضاحیه جنوبی پاسخ ندهیم. ما تاوان حمایت خود از غزه را می پردازیم و صدها نفر از ما از جمله غیرنظامیان به شهادت رسیدند.

ایران در قبال ترور شهید هنیه ساکت نمی‌ماند

سید حسن نصرالله تصریح کرد: آیا فکر می کنید اسماعیل هنیه را در تهران ترور می کنید و ایران ساکت می ماند؟ ایران در ترور هنیه، خدشه دار شدن امنیت ملی و حاکمیت خود و مهم تر از همه شرفش را می بیند. شما بسیار گریه خواهید کرد چرا که نمی دانید چه خطوط قرمزی را رد کرده اید. ما در تمام جبهه های پشتیبانی وارد مرحله جدیدی شده ایم و متشنج شدن اوضاع به واکنش های دشمن بستگی دارد. دشمن باید منتظر دیدن خشم آزادگان این امت و خون خواهی آنها باشد. ترور رهبران تأثیر بر روی مقاومت نمی گذارد بلکه تجربه نشان داده است مقاومت بزرگتر و قدرتمندتر می شود.

ما فوراً جای خالی هر فرمانده شهیدی را پر می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: ترور شهید فؤاد شکر باعث تقویت عزم و اراده ما شده و باعث می شود بیش از گذشته به راه درست خود ادامه دهیم. نزدیکان نتانیاهو به او گفته اند که این ترورها باعث تضعیف مقاومت نمی شود. به همگان در محور مقاومت اطمینان می دهم که ما فورا جای خالی هر فرمانده شهید را پر می کنیم چرا که نسلی از فرماندهان برجسته داریم. خطاب به صهیونیست ها می گویم کم بخندید و زیاد گریه کنید. لحن بیانات مقام معظم رهبری بعد از ترور هنیه شدیدتر از بیانات ایشان بعد از هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در دمشق بود.

وی در ادامه بیان کرد: شهید فؤاد شکر بر تقویت توانمندی های مقاومت نظارت داشت. وی فرمانده گروهی بود که به بوسنی برای یاری رساندن به مسلمانان در اوایل دهه ۱۹ قرن گذشته رفت. باید بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات خود علیه غزه فشار وارد شود. هیچ راه حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد. از فردا صبح فعالیت ها در چارچوب پشتیبانی از جبهه نوار غزه به صورت طبیعی ادامه پیدا می کند و این مسأله ربطی به واکنش ما به ترور فؤاد شکر ندارد. پاسخ مقاومت به تجاوز علیه ضاحیه جنوبی بیروت و ترور فؤاد شکر قطعی است. دشمن و حامیان آن بدانند واکنش ما بدون هیچ حرف و بحثی قطعی است.

وی همچنین تاکید کرد: محور مقاومت طی سال های طولانی گذشته با خشم ولی با حکمت و منطق مبارزه می کند. دشمن نمی داند از کدام سمت واکنش ما را خواهد دید. از سمت شمال فلسطین یا جنوب آن؟ ما به دنبال یک پاسخ واقعی و کاملا حساب شده و نه صوری هستیم. این پاسخ را میدان نبرد و شرایط مشخص می کنند.

تعداد بازدید : 500
<div id="video-display-embed-code_1856375" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1251309/1856375?width=700&height=400"></script></div>

نظر شما