شناسهٔ خبر: 67991407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون دیوان محاسبات:

شناسایی حدود ۲۰۰۰ مورد از ترک‌فعل مدیران/ هدف از نظارت دیوان محاسبات مچ‌گیری نیست

معاون هماهنگی امور اجرایی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات گفت: هدف نظارت دیوان محاسبات پیشگیری و صیانت است و هرگز به‌دنبال مانع‌تراشی، مچ‌گیری و یا پرونده‌سازی نبوده و نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نشست مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات استان‌های غرب کشور (همدان، ایلام، کردستان و لرستان) امروز _ پنجشنبه یازدهم مرداد _ با هدف افزایش کارایی دیوان محاسبات، ارتقای نظام اداری و صیانت از بیت‌المال در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ ابراهیم نامداری معاون هماهنگی و امور اجرایی مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها دیوان محاسبات ضمن عرض شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: هدف دیوان نظارت پاسداری از بیت‌المال است.

وی رویکرد دیوان محاسبات از نظارت را در راستای اتحاد آفرین و حراست تصحیح گرایانه عنوان کرد و افزود: هدف نظارت دیوان محاسبات پیشگیری و صیانت است و هرگز به دنبال مانع‌تراشی، مچ‌گیری و یا پرونده‌سازی نبوده و نیستیم.

معاون هماهنگی و امور اجرایی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات عنوان کرد: دیوان محاسبات به‌دنبال حل مشکلات مردم است، در این راستا به همه مدیران و مسئولان تأکید شده که تسهیل‌گر، گره‌گشا و به‌دنبال توسعه استان خود باشند؛ بنابراین هدف از نظارت باید پیشگیری باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته، احیای مجدد شورای حقوقی و افزایش کیفیت آن به دلیل حضور حقوقدان طراز اول کشور را برای رفع ابهامات حقوقی دستگاه‌های اجرای را داشته‌ایم.

دیوان محاسبات ۲ هزار ترک فعل مدیران را اعلام کرد

نامداری بیان کرد: دیوان محاسبات تسلط خوبی بر تمام رویدادهای و فعالیت‌های مالی دستگاه‌های اجرایی دارد؛ حدود ۲۰۰۰ مورد از ترک‌فعل مدیران در حوزه قوانین و مقررات سازمان طی ۲ سال گذشته شناسایی شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۵۱۲ جلسه در کمیسیون‌ها، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ گزارش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

معاون هماهنگی و امور اجرایی مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها دیوان محاسبات با افتخار وظیفه صیانت از بیت‌المال افزود: برای اولین بار در تاریخ کشور مستشار زن داریم و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی در مورد طرح نظارت مردمی دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: ما طرح نظارت مردمی را بر اساس منویات مقام معظم رهبری با هدف مردمی‌سازی نظارت، صیانت از بیت‌المال و جبران کمبود نیرو در شهرستان ایجاد کرده‌ایم. امیدواریم با همراهی مردم و نمایندگان شورای این طرح که کمک‌کننده مسئولین است؛ باعث توسعه و آبادانی استان‌ها و شهرستان‌ها شود.

نامداری در پایان تأکید کرد: هدف از مردمی‌سازی نظارت مداخله، مچ‌گیری، پرونده‌سازی، خسارت گرفتن از مدیران نیست بلکه تسهیل‌گری، رفع موانع و اعتمادسازی است.

نظر شما