شناسهٔ خبر: 67992503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم مقام معاون فرهنگی و اجرایی دیوان محاسبات:

به‌دنبال مچ گیری و پرونده‌سازی نیستیم

محبوبه علی آقایی

قائم مقام معاون فرهنگی و امور اجرایی دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه هدف دیوان محاسبات نظارت، اعتماد آفرینی و صیانت از بیت المال است، گفت: ما هیچگاه به دنبال مانع تراشی نبوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

ابراهیم نامداری در آیین افتتاحیه رسمی طرح دیوان یار در استان‌های غرب کشور که امروز (یازدهم مرداد) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، گفت: هدف از نظارت دیوان محاسبات، اصلاح امور و پیشگیری است و هدف از شناسایی و احصای ترک فعل مسئولین و مدیران، کمک به اصلاح امور است، نه اینکه بخواهیم مچ گیری کرده و پرونده‌سازی کنیم.

قائم مقام معاون فرهنگی و امور اجرایی دیوان محاسبات کشور از شناسایی ۲۰۰۰ ترک فعل مدیران از قوانین و مقررات طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: دیوان محاسبات با هدف توسعه استان‌ها و گره‌گشایی از کارها جهت تسریع این توسعه فعالیت می‌کند و نظارت‌های خود را با این هدف پیش می‌برد.

نامداری خدمات و فعالیت‌های دیوان محاسبات را موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه دانست و افزود: اینکه موانع اجرای پروژه‌ها و ترک فعل‌ها شناسایی و احصا شده و برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدام شود، قطعا موجب تقویت امید و اعتماد در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به تسلط خوب دیوان محاسبات بر رویدادها و فعالیت‌های مالی دستگاه‌های اجرایی، از شناسایی دو هزار ترک فعل مدیران و مسئولین از قوانین و مقررات مصوب مجلس شورای اسلامی طی دو سال گذشته خبر داد.

نامداری گفت: در این مدت همچنین ۵۱۲ جلسه در کمیسیون‌ها داشته‌ایم و ۳۰۰ گزارش به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

وی به اجرای طرح مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات هم اشاره و تصریح کرد: در این طرح مردم هم به کمک آمده و با همراهی نمایندگان مجلس در پاسداری از بیت المال دیوان محاسبات را یاری می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما