شناسهٔ خبر: 67974288 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

واکنش عمان، مصر و اردن به ترور شهید هنیه

وزارتخانه‌های امور خارجه عمان، مصر و اردن، امروز چهارشنبه در بیانیه‌هایی جداگانه ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارتخانه‌های امور خارجه عمان، مصر و اردن، امروز چهارشنبه در بیانیه‌هایی جداگانه ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم کردند.

ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران واکنش کشورهای مختلف عربی از جمله عمان، مصر و اردن را نیز به همراه داشت.

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اسماعیل هنیه را در تهران، پایتخت ایران که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است، محکوم می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم اقدامی برای توقف تجاوزات اسرائیل انجام دهد.

وزارت خارجه مصر نیز در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد. این وزارتخانه در این بیانیه «سیاست خطرناک تشدید تنش اسرائیل در دو روز گذشته» را محکوم کرد و درباره تشدید تنش خطرناک و احتمال شعله‌ور شدن درگیری در منطقه و پیامدهای امنیتی ناگوار آن هشدار داد. 

مصر همچنین از شورای امنیت سازمان ملل و قدرت‌های بین‌المللی با نفوذ خواست تا مسؤولیت توقف این تشدید تنش خطرناک در خاورمیانه و جلوگیری از خارج شدن اوضاع امنیتی از کنترل را برعهده گیرند.

اردن هم نسبت به این ترور واکنش نشان داد و این کشور نیز ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد. اردن این ترور را نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر دانست که به تشدید تنش و هرج و مرج بیشتر در منطقه منجر خواهد شد. 

وزیر امور خارجه اردن ایمن الصفدی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما به شدت اقدام اسرائیل در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه رحمه‌الله را محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی شنیع و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌دانیم».

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما