شناسهٔ خبر: 67972138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: شیر مادر بر هر تغذیه دیگر ارجحیت دارد

اردبیل - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همزمان با هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر بر ارجحیت تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی‌شمار برای شیرخواران بر هر گونه تغذیه جایگزین تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، دکتر محمد جعفرزاده روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر سال جاری در راستای دستیابی به اهدافی از جمله ارتقای آگاهی جامعه در خصوص چالش‌های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر و توسعه بستر مناسب جهت دسترسی برابر به تغذیه با شیر مادر با تمرکز بر گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه است ، همراهی و حمایت افراد و سازمان‌ها را طلب می‌کند و تلاش برای ترویج تغذیه با شیر مادر باید در تمامی سطوح جامعه ادامه یابد.

وی ادامه داد: به موازات پذیرش روزافزون شیردهی از لحاظ فرهنگی و آگاهی رو به گسترش در مورد فواید شیرمادر، در محیط کار نیز باید گرایش بیشتری نسبت به تغذیه با شیر مادر ایجاد شده و مسئولان بهداشتی و عامه مردم باید تلاش خود را برای تضمین قانونی حمایت از تغذیه با شیر مادر ادامه دهند و به عنوان یکی از حقوق اولیه به رسمیت شناخته شود.

دکتر جعفرزاده گفت: توجه به بند ۲۲ قانون جوانی جمعیت در رابطه با این موضوع، تمام ادارات و سازمان‌های دارای کارکنان خانم را موظف می‌کند زیرساخت‌های لازم در خصوص حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب جهت استراحت و شیردهی در راستای تحقق و ارتقای برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: در حال حاضر در حوزه بهداشت با ارائه آموزش‌های صحیح به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مشاوران تخصصی شیر مادر ، زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران فراهم شده است.

شعار هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر که از ۱۰ تا ۱۶ مردادماه است با عنوان "حمایت همه‌جانبه ترویج تغذیه با شیرمادر برای همه" نامگذاری شده است.

نظر شما