شناسهٔ خبر: 67969371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مصدومیت فرمانده پاسگاه منابع طبیعی راور در برخورد با بهره‌برداران غیرمجاز گیاه دارویی

سارا سلطانی

طبق اعلام رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور، فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در حال ماموریت و گشت‌زنی در منطقه کوهساران مورد حمله بهره‌بردار غیرمجاز گیاه دارویی انغوزه قرار گرفته و دچار مصدومیت شد.

صاحب‌خبر -

هادی صادقی امروز ۱۰ مرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: به دلیل بالا بودن قیمت و ارزش گیاه دارویی آنغوزه، شرایط به گونه‌ای شده که غارتگران طبیعت برای دستیابی به اهداف خود و سود بیشتر، واهمه‌ای از آسیب‌زدن به ماموران منابع طبیعی و خانواده آنان را ندارند.

به گفته وی، درحال حاضر حال عمومی فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی راور مطلوب است و پس از سیر مراحل درمان از بیمارستان مرخص شده است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری راور با اشاره به اینکه ضمن دستگیری یکی از بهره‌برداران غیرمجاز، اقدامات قانونی برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربان در حال انجام بوده و جلسه اضطراری نیز برگزار شده است، گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان با همراهی دستگاه قضایی راور و نیروی انتظامی با عوامل خاطی برخورد قاطع خواهند کرد.

وی بیان کرد: طبیعت‌دوستان در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی و ... مراتب را با شماره‌گیری کدهای ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی است، اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به انفال جلوگیری شود.

انتهای پیام

نظر شما