شناسهٔ خبر: 67966825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر گروه سلامت خانواده علوم پزشکی آبادان خبر داد

مراقبت از ۵۶۰۰ مادر باردار در جنوب غرب خوزستان/ ارائه مشاوره شیردهی به ۱۸۰۰ مادر

دلال آلبوشهبازی

مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ارائه خدمت به ۵ هزار و ۶۰۳ مادر باردار از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

غلامعباس ناصری‌پور امروز (۱۰ مردادماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به مراقبت از ۵ هزار و ۶۰۳ مادر باردار از ابتدای امسال تاکنون اظهار کرد: به منظور ارتقای سلامت مادران و کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان این خدمات در محل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ارائه مراقبت‌های دوران بارداری از هفته چهارم بارداری آغاز و تا پایان دوره بارداری انجام می‌شود و در روند آن علاوه بر ارزیابی سلامت مادر، سلامت جنین نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مادران بارداری که نیازمند توجه و مراقبت‌های ویژه هستند، شناسایی و در صورت نیاز به مراکز درمانی و متخصصان ارجاع می‌شوند.

مدیرگروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ارائه خدمات سلامت در دوران پس از زایمان و در دوران شیردهی نیز کماکان ادامه دارد.

ناصری‌پور بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال، ۱۳ هزار و ۸۶۳ مادر دارای فرزند زیر دو سال که با شیر مادر تغذیه می‌شوند به مراکز و خانه‌های بهداشت جنوب غرب مراجعه کرده‌اند و به همه آن‌ها خدمات بهداشتی و درمانی لازم ارائه شده است.

وی با گرامی‌داشت هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر که با شعار حمایت همه‌جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر نام گذاری شده است عنوان کرد: تغذیه با شیر مادر در هزار روز اول زندگی نقشی تعیین‌کننده در رشد و تکامل، ارتقای هوش و پیشگیری از مرگ کودک دارد و مشاوران ما در مراکز مشاوره شیردهی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای سال به یک هزار و ۸۱۱ مادری که در شیردهی مشکل داشتند، مشاوره دادند.

مدیر گروه جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان این گفت: مشاوره شیردهی برای همه مادران همزمان با انجام غربال‌گری هایپو تیروئید برای سه تا پنج روزگی ویژه نوزادان در مراکز مشاوره شیردهی در آبادان مرکز شهید صادقیان واقع در خیابان ۱۵ اصلی احمدآباد، در خرمشهر در کوی مولوی، بعد از کتابخانه سوم خرداد و در شادگان در بیمارستان شهید معرفی‌زاده انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما