شناسهٔ خبر: 67965792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست هادی العامری و حزب‌الله عراق از دولت برای اخراج فوری نیروهای آمریکایی

زینب غلامی

در پی حمله پهپادی آمریکا به نیروهای حشد الشعبی در استان بابل عراق، دبیرکل سازمان بدر و حزب‌الله عراق از دولت بغداد خواستند اقدامات لازم و سریعی را برای اخراج فوری نیروهای آمریکا از عراق اتخاذ کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق گفت: ما به شدت تجاوز آمریکا به نیروهای حشد الشعبی در منطقه جرف النصر را محکوم می‌کنیم. همزمانی این تجاوز با حمله رژیم صهیونیستی به بیروت تأکیدی بر وحدت روش تجاوز و میزان هماهنگی گسترده بین طرف‌های آن و حقیقت نقش آمریکا است که به حمایت فراگیر از صهیونیست‌ها اکتفا نکرده بلکه به حد مشارکت عملی و مستقیم در جنگ غزه و جنوب لبنان و سایر جبهه‌ها رسیده است.

طبق گزارش الجزیره، وی افزود: بیش از هر زمان دیگری باید از دولت عراق بخواهیم اقدامات لازم و سریع را برای اخراج فوری نیروهای آمریکا از عراق برای حفظ جان عراقی‌ها و حفظ حاکمیت و استقلال کشور اتخاذ کند.

حشد الشعبی عراق شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله پهپادی به نیروهای وابسته به عملیات الجزیره در حشد الشعبی واقع در منطقه جرف النصر بابل تعدادی شهید و زخمی شدند.

به گفته حشد الشعبی این حمله به واسطه موشک‌هایی صورت گرفت که از چند پهپاد شلیک شد.

این حمله دو خودرو در منطقه السعیدات را هدف قرار داد و طبق گزارش المیادین به شهادت سه تن منجر شد.

مدیر دفتر المیادین در عراق اعلام کرد که این حمله رادارها و تجهیزات هشدار سریع را هدف قرار داد.

منابعی در مقاومت نیز به المیادین گفتند ارتش آمریکا از طریق چند پهپاد این حمله را انجام داد.

بعدا یک مسئول نظامی آمریکایی به المیادین گفت نیروهای آمریکایی در عراق حمله هوایی «دفاعی» را در منطقه المسیب در استان بابل انجام دادند. این مسئول مدعی شد، نیروهایی را هدف قرار داده‌اند که برای حمله پهپادی تلاش می‌کردند و تهدیدی برای آمریکا و نیروهای ائتلاف بودند.

در این راستا گردان‌های حزب‌الله عراق نیز اعلام کرد: آمریکا با گروهی از پهپادهایی که از پایگاه علی‌السالم در کویت به پرواز درآمدند، به گروهی از کارشناسان پهپادها حمله کرد. ما نیروهای اشغالگر آمریکا را مسئول جنایت ریختن خون فرزندانمان می‌دانیم و از دولت عراق می‌خواهیم اقدام جدی برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی اتخاذ کند. ما بعد از مشورت با برادرانمان در هماهنگی مقاومت عراق درباره پاسخ مناسب تصمیم خواهیم گرفت.

انتهای پیام

نظر شما