شناسهٔ خبر: 67963701 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان بدر عراق حمله آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- دبیرکل سازمان بدر عراق بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای حمله هوایی آمریکا به مواضع سازمان الحشد الشعبی واقع در استان بابل این کشور را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از المیادین، در بیانیه هادی العامری آمده است: ما حمله آمریکا به نیروهای امنیتی عراقی از سازمان الحشد الشعبی در جرف النصر (جرف الصخر) را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: همزمانی این حمله با تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت موید وحدت رویه تهاجمی و گستردگی هماهنگی بین طرف‌های این حملات است.

رئیس سازمان بدر عراق اضافه کرد: این همزمانی، حقیقتی را در مورد نقش آمریکا آشکار می‌کند که تنها به حمایت از صهیونیست‌ها محدود نمی‌شود، بلکه مشارکت واقعی و مستقیم این کشور در جنگ را نشان می‌دهد.

العامری همچنین گفت: ما از دولت می‌خواهیم که اقدامات لازم و سریع را برای خروج فوری نظامیان غیرقانونی آمریکا از عراق انجام دهد.

در همین رابطه شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق نیز در اظهاراتی گفت: تجاوز به حومه جنوبی بیروت موید ادامه رویکرد یاغی گرانه دشمن است.

وی افزود: همزمان با تجاوز به بیروت، شریک و حامی این دشمن یعنی آمریکا، مقر نیروهای الحشد الشعبی ما در جرف النصر (جرف الصخر) را بمباران کرد.

دبیرکل عصائب اهل الحق اضافه کرد: این حملات یکپارچه بودن پروژه دشمن، وحشی گری و گستاخی آن را آشکار می‌کند.

به گزارش ایرنا، سازمان الحشد الشعبی عراق بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرده است: اطلاعات موجود حاکی از آن است که دو گشتی تیپ ۴۷ در شمال استان بابل هدف موشک‌های شلیک شده از پهپاد قرار گرفتند که منجر به کشته و زخمی شدن شماری شده است.

پیش تر منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجاری در منطقه جرف النصر (جرف الصخر) واقع در شمال استان بابل خبر داده بودند.

در همین رابطه منابعی در پلیس عراق به خبرگزاری رویترز گفتند که بر اثر انفجارهایی در پایگاه نیروهای الحشد الشعبی واقع در جنوب بغداد، یک نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.

برخی از رسانه‌ها پیش از این گزارش داده بودند که پهپادهای ارتش آمریکا به منطقه جرف النصر (جرف الصخر) حمله کرده‌اند.

نظر شما