شناسهٔ خبر: 67963888 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

تفاوت اساسی SearchGPT با گوگل کجاست؟

ایتنا - در مورد اینکه SearchGPT بهتر است یا گوگل، در زمان دیگری می شود پاسخ داد. با این حال، چیزی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که SearchGPT با گوگل و سایر موتورهای جستجوی کلاسیک متفاوت است.

صاحب‌خبر -
کمپانی OpenAI، سازنده اپلیکیشن معروف ChatGPT ، یک موتور جستجوی جدید (SearchGPT) را معرفی کرده است که برای رقابت مستقیم با گوگل طراحی شده است.  

به گزارش ایتنا، SearchGPT طراحی شده است تا جست‌وجو در اینترنت را با استفاده از هوش مصنوعی به تجربه‌ای کاملاً متفاوت تبدیل کند. البته لازم به ذکر است که گوگل نیز تلاش کرده است تا هوش مصنوعی را در نتایج جستجوی خود ادغام کند.

در مورد اینکه SearchGPT بهتر است یا گوگل، در زمان دیگری می شود پاسخ داد. 

با این حال، چیزی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که SearchGPT با گوگل و سایر موتورهای جستجوی کلاسیک متفاوت است. 

مهم‌ترین تفاوت‌: نتایج گفتگو
هنگام جستجو در گوگل، اکثر مردم آنچه را که می‌خواهند بدانند تایپ می‌کنند. اما با SearchGPT می‌توانید سوالتان را بپرسید، یعنی به جای تایپ کردن در کادر جستجو، می‌توانید به صورت صوتی آنچه را که می‌خواهید بپرسید. 

 

OpenAI می‌گوید این موتور جست‌وجو از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه جستجو با برجسته کردن محتوای با کیفیت با کمک یک رابط مکالمه استفاده می‌کند.

سوالات بعدی را هم بپرسید
OpenAI توضیح داد که می‌توانید سؤالات بعدی را بپرسید، همانطور که در مکالمه با شخصی انجام می‌دهید، و برای هر سؤال، زمینه مشترک ایجاد می‌کنید. 

این بدان معناست که شما می‌توانید یک سوال اولیه بپرسید و بر اساس پاسخ، سوالات اضافی را پیگیری کنید.

بدون تبلیغات
در سال‌های اخیر، تعداد انبوه تبلیغات که با نتایج جست‌وجو ها نمایش داده می‌شود، انتقادهای بسیاری را برانگیخته است.
این امر باعث شده که قبل از رسیدن به مقالات و مطالب دارای امتیاز بالا زمان زیادی را از دست بدهید و مطالب غیرمفید نیز برای شما نمایش داده شود. که مربوط به موضوع مورد نظر شما باشند، 

اما  تاکنون SearchGPT هیچ تبلیغی نداشته است، بنابراین نتایجی که به دست می‌آورید در واقع بهترین هستند. OpenAI گفت که محتوای با کیفیت بالا را در یک رابط مکالمه برجسته می‌کند.

رابط کاربری ساده
جستجوی گوگل بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است. شما دیگر از سایت بازدید نمی‌کنید، یک جعبه جستجوی ساده در تلفن همراه دریافت می کنید.

 

 اکنون، چیزهای دیگری مانند فید Google Discover، لینک‌های جیمیل و موارد دیگر را خواهید دید.

در مورد SearchGPT، ما به کادر جستجو بازگشته‌ایم که دقیقا برای چیزی که شما به دنبال آن هستید طراحی شده است.

در پایان، باید توجه داشت که SearchGPT تا چه حد می‌تواند با موتورهای جستجوی بزرگ و پیشروی فعلی رقابت کند. این امر نیز تا حد زیادی به سرعت و دقت واقعی آن بستگی دارد. 
این نکنه مهم را نیز باید در نظر داشت که گوگل در صدر موتورهای جستجو قرار دارد و حذف آن از جایگاه امپراتوری موتورهای جست‌وجو نیازمند تلاش سختی است.

نظر شما