شناسهٔ خبر: 67962050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از ابتدای سال جاری تاکنون:

داروهای مواد مخدر چهار کودک تربت جام و صالح آباد را به کام مرگ کشاند

تایباد- ایرنا- معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: چهار کودک از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستانهای زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان براثر استفاده از داروهای مواد مخدر مسموم و جان خود را از دست داده اند.

صاحب‌خبر -

دکتر منصوره مکارم سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرگ این تعداد کودک با استفاده مشتقات مواد مخدر از جمله متادون و داروهای مواد مخدری بوده که در دسترس والدین قرار داشته است.

وی اظهار کرد: فوت شده گان در سنین زیر پنج سال بودند.

وی ادامه داد: شایع ترین نوع مرگ برای کودکانی که در بین برخی از خانواده هایی که گرفتار اعتیاد هستند، استفاده از داروهای مواد مخدر است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام بیان کرد: در سالهای گذشته نیز چندین مورد از مسمومیت و مرگ کودکان براثر استفاده از داروهای مواد مخدر در تربت جام گزارش شده است.

مکارم اضافه کرد: توصیه می شود خانواده ها از ریختن متادون در شیشه های آب، نوشابه و داروهای مختلف دیگر اجتناب کرده و در صورت مشاهده علایم مسمومیت کودک را در کوتاه ترین زمان ممکن به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل کنند.

متادون خود نوعی ماده مخدر مصنوعی است که به صورت قرص، آمپول و شربت مورد استفاده قرار می گیرد و اشتیاق معتادان به مصرف مواد را تا ۲۴ ساعت کنترل می کند و آنچه باید در نظر گرفته شود این است که متادون خود نوعی اعتیاد و نه درمان است.

۲ شهرستان مرزی تربت جام و صالح آباد به ترتیب در ۱۷۰ و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده اند و در مجموع ۳۱۰ هزار نفر جمعیت این شهرستانها زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام قرار دارند.

نظر شما