شناسهٔ خبر: 67957054 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان خبر داد

همکاری دانش‌بنیان‌ها در تولید آجر خاص از پسماندهای عمرانی در اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه از پسماندهای سازمان عمران شهرداری این کلان‌شهر با همکاری دانش‌بنیان‌ها، آجر خاصی تولید شده که نفوذپذیری آب در این آجر بسیار کم است، گفت: این آجر می‌تواند به سایر کشورها و شهرهای دیگر از جمله روسیه صادر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه‌شنبه نهم مرداد_ در جلسه دیدار شهردار اصفهان با رئیس دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: سعی کردیم شهرداری به‌ویژه حوزه فرهنگی ارتباط خوبی با دانشگاه هنر اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه از پسماندهای سازمان عمران شهرداری اصفهان با همکاری دانش‌بنیان‌ها، آجر خاصی تولید شده که نفوذپذیری آب در این آجر بسیار کم است، افزود: این آجر می‌تواند به سایر کشورها و شهرهای دیگر از جمله روسیه صادر شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تاکید کرد: مجموعه‌های بزرگ نیز این آجر را تست کرده‌اند و عملکرد این آجر در این آزمایش‌ها موفق بوده است.

نصوحی با بیان اینکه در نمایشگاه فن‌نما ظرفیت خوبی از طرف دانشکده صنایع دستی دانشگاه هنر وجود دارد، گفت: ۷۰۰ نفر دانشجو در حوزه‌های مختلف صنایع دستی در دانشگاه هنر اصفهان حضور دارند.

وی ادامه داد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پازل‌های هزار تکه را با طرح‌های ایرانی از جمله حرم امام رضا (ع) و پل خواجو طراحی می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پازل‌ها حس خوبی را منتقل می‌کند و سایر شهرها از این موضوع استقبال کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حمایت از این موضوعات باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین می‌توانیم این پازل‌ها را خریداری کرده و به فرزندان کارکنان شهرداری هدیه دهد.

نصوحی گفت: تورهای گردشگری محله‌محور بسیار فوق‌العاده است و توضیحات خوبی درباره محلات در این تورها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر بازی‌های رومیزی، کپی، وارداتی و خارجی است، افزود: بازی طراحی شده است که در مرحله به مرحله بازی از صنایع دستی وتاریخچه آن استفاده می‌شود و شخصیت مهره‌های این بازی‌ها از شاهنامه برگرفته شده است.

نظر شما