شناسهٔ خبر: 67952426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۱۴ هزار هرمزگانی برای پیاده روی اربعین نام نویسی کردند

مدیرکل حج و زیارت هرمزگان گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر در هرمزگان برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

صاحب‌خبر -

         

به گزارش خبرآنلاین ، مدیرکل حج و زیارت هرمزگان با بیان اینکه دینار عراق برای زائران پیاده روی اربعین در هفت بانک هرمزگان عرضه می‌شود گفت: زائران پیاده روی اربعین برای دریافت ۲۰۰ هزار دینار عراقی معادل ۷ میلیون تومان می‌توانند به بانک‌های صادرات، تجارت، پست بانک، سپه، ملت، پارسیان و ملی مراجعه کنند.

دهقانی با اشاره به اینکه هر هزار دینار به نرخ ۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان به زائران ارائه می‌شود، افزود: شرط ارائه دینار به زائران پیاده روی اربعین ثبت نام در سامانه سماح است.

وی گفت: زائرانی که در سامانه سماح نام نویسی کرده اند با دردست داشتن کد ارائه شده از این سامانه، گذرنامه، کارت ملی و یا شناسنامه افراد بین ۵ تا ۱۵ سال به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل حج و زیارت هرمزگان، عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند با کارت بانکی خود نسبت به خرید ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ضرورتی به افتتاح حساب برای دریافت ارز نیست افزود: بانک‌ها حق دریافت هیچ‌گونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به‌جز معادل ریالی ارز مورد تقاضا را ندارند، ارز اربعین به زائران متقاضی بالای ۵ سال(متولدان پیش از ۱۳۹۸/۶/۱) تعلق می‌گیرد.

دهقانی عنوان کرد: ارائه دینار عراقی به زائران اربعین از روز یکشنبه ۷ مرداد ماه در بانک‌های استان آغاز شده و تا ۳ شهریور ماه ادامه دارد.

مدیرکل حج و زیارت هرمزگان در پایان گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر در هرمزگان برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

نظر شما