شناسهٔ خبر: 67948823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین:

جهاددانشگاهی در کادرسازی برای کشور نقش مهمی ایفا می‌کند

مهسا گنجه‌فرد

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: وقتی جهاددانشگاهی به جوان دانشگاهی در قالب فعالیت‌هایی که دارد نقش می‌دهد و او را درگیر فعالیت علمی می‌کند نوعی کادرسازی صورت گرفته است بنابراین جهاددانشگاهی در این امر نقش مهمی ایفا کرده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند پلی بین مشتری‌های فضای علمی کشور و تولیدکنندگان علم برقرار کند و یا به عبارت ساده‌تر پلی بین جامعه و دانشگاه باشد و مصادیق این موضوع را می‌توان از چند جهت از جمله فضای صنعتی، علوم نوپدید، دانش‌های بنیادی، حوزه سلامت و درمان، بهداشت و فرهنگ مشاهده کرد.

وی افزود: درواقع یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود دانشگاه نوعی تعامل مستقیم با جامعه پیدا کند گسترش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است، با گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی دانشگاه نیازسنجی دقیقی از جامعه خواهد داشت و محصولات دانشگاهی یعنی فارغ‌التحصیلان و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی به جامعه هدف متصل خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: به همان اندازه که دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف، تولیدات دانشگاهی دارند جهاد دانشگاهی هم دامنه گسترده‌ای را می‌تواند پوشش دهد؛ جهاددانشگاهی با توجه به بهره‌مندی از تعامل خوب با دانشگاه می‌تواند در حوزه امیدآفرینی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است اثر بخش عمل کند.

وی گفت: جهاددانشگاهی نمادی از دستگاه‌هایی است که قرار است کمی خارج از ضابطه‌های معمول به تولید علم بپردازد و در حل مشکلات کشور کمک کند، امروز این فضا با سال‌های گذشته متفاوت است چراکه رویکردهای علمی مبنای همه فعالیت‌هاست و جهاددانشگاهی در این زمینه پیشتاز است.

مشهدی بیان کرد: با توجه به گستردگی شعب جهاددانشگاهی در اکثر دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی می‌توان گفت جهاددانشگاهی دستگاه‌ بسیار عریض و طویلی است و علی‌رغم اینکه ممکن است از لحاظ نیرو محدود باشد اما واقعیت این است فعالیت‌های گسترده‌ای را در دانشگاه‌ها انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: گستردگی دامنه فعالیت جهاددانشگاهی در سطح تمامی دانشگاه‌ها، ظرفیتی برای کمک در تمامی حوزه‌ها همچون حوزه‌های فرهنگی و حل مسائل موجود کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین تصریح کرد: جهاددانشگاهی در سال‌های گذشته سعی کرده از ظرفیت‌هایی که دارد، استفاده کند گرچه نقص‌هایی هم وجود دارد چراکه انجام کارهای پژوهشی نیازمند به پشتوانه‌های مالی قوی است و در این حوزه نیاز است از سوی دولت و مجلس توجه بیشتری به جهاددانشگاهی صورت گیرد.

وی با اشاره به موضوع کارسازی توسط جهاددانشگاهی، گفت: وقتی جهاددانشگاهی به جوان دانشگاهی در قالب فعالیت‌هایی که دارد نقش می‌دهد و او را درگیر فعالیت علمی می‌کند نوعی کادرسازی صورت گرفته است بنابراین جهاددانشگاهی می‌تواند در این امر نقش مهمی ایفا کرده است.

مشهدی در پایان خاطرنشان کرد: ما جزو اولین واحدهای دانشگاه فرهنگیان در کشور هستیم که دفتر جهاددانشگاهی را در دانشگاه دایر کردیم و همواره نیز در تلاشیم از ظرفیت جهاددانشگاهی برای تعامل بیشتر استفاده کنیم، چاپ و نشر کتاب و مناظرات دانشجویی از جمله این تعاملات است.

انتهای پیام

نظر شما