شناسهٔ خبر: 67951328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون میراث‌ فرهنگی استان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در خانه‌های تاریخی اردبیل

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل از سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای بازسازی ۴ خانه تاریخی با مساحت ۶ هزار مترمربع خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا دباغ عبداللهی نهم مرداد گفت: استان اردبیل بیش از هزار اثر ثبت ملی دارد که از این تعداد ۱۱۳ اثر مربوط به بناهای تاریخی است و روند بازسازی و حفاظت از این بناها به صورت مستمر توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان انجام می‌شود.

معاون میراث‌ فرهنگی استان اردبیل افزود: همچنین حدود ۲۵ خانه تاریخی ثبت شده در سطح استان وجود دارد که روند بازسازی و احیای این خانه‌ها با همکاری صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و واگذاری از طریق مزایده به بخش خصوصی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه خانه تاریخی صادقی یک نمونه از خانه‌های بازسازی شده استان است که در حال حاضر مورد بهره‌برداری بخش خصوصی قرار دارد، تاکید کرد: در سال جاری چهار خانه تاریخی آصف، شریعت، خادم باشی و وهاب‌زاده به بخش خصوصی واگذار شده تا ضمن بازسازی و احیا به چرخه اقتصادی و حیات برگردد.

دباغ عبداللهی ادامه داد: این چهار خانه تاریخی با وسعت ۶ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد تومانی در مرحله بازسازی و احیا قرار دارند و حمام تاریخی اوچ دکان نیز در آستانه واگذاری قرار دارد که روند احیا این بنا نیز به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما