شناسهٔ خبر: 67951281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

میزان مصرف برق مازندران در فصل تابستان  ۲۴۰۰ مگاوات است

امیرحسین طاهریان

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه میزان فعلی مصرف برق در استان ۲۴۰۰ مگاوات است، گفت :در سایر ماه‌های سال بویژه فصول غیر گرم سال، این رقم ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ مگاوات است که در فصل گرما این میزان ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

سید کاظم حسینی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کمتر از ۱ درصد مشترکین ما صنعتی هستند که ۲۰ درصد مصرف برق را به خودشان اختصاص می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد:با توجه به ناترازی هایی که بوجود آمده است در تمام بخش‌ها می‌بایست مدیریت بار داشته باشیم که براساس دستورالعملی که از سوی وزارت نیرو ابلاغ شد در بخش خانگی مشترکین خانگی اگر ۱۵ درصد از انرژی خود را کاهش دهند علاوه بر جوایزی که از سال‌های قبل در نظر گرفته شد نیز امسال هم ۳۰۰ دستگاه ماشین اتوماتیک، جوایز ۱۰۰ و ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته می‌شود .

حسینی کارنامی افزود: در بخش کشاورزی با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با کشاورزان منعقد شد، بالای ۱۰۰۰ مشترک که برق ۳ فاز دارند در ازای ۵ ساعت همکاری ۱۹ ساعت برق مصرفی شان رایگان است. 

وی بیان کرد :در بخش صنعت هم واحدهای صنعتی می‌توانند ۶ ساعت در هفته را تعطیل کنند و مابقی روزها با تمام ظرفیت همکاری داشته باشند و حتی جمعه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند.

 حسینی کارنامی با بیان اینکه اصناف، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی می‌بایست ۳۰ درصد برق مصرفی خود را نسبت به سال کاری ۱۴۰۰ در ساعت اداری کاهش دهند، یادآور شد: در ساعت غیر اداری هم ۷۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند که برای این مشترکین کنتورهای هوشمند نصب کردیم که بعد از ساعت اداری بصورت خودکار برق این مشترکین قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: شرکت توزیع برق مازندران دارای ۱۶۱۰ مشترک است که از این تعداد ۷۵ درصد مشترکین خانگی است که ۵۰ درصد برق مصرفی شرکت توزیع برق مازندران را به خودشان اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام

نظر شما