شناسهٔ خبر: 67948438 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

قیمت پارکینگ‌های اربعین در مهران مشخص شد

ایرنا : حسن بهرام نیا روز سه شنبه در جریان بازدید از پارکینگ شماره یک و ۲ اربعین شهر مهران، اظهار کرد: تکریم زائران حسینی از اولویت‌هایی است که باید در پارکینگ‌های مرز و سطح شهر مهران رعایت شود.

صاحب‌خبر -

استاندار ایلام با بیان اینکه قیمت مصوب برای هر روز توقف خودرو در پارکینگ در ایام اربعین ۳۰۰ هزار ریال است، گفت: تکریم زوار اربعین از اولویت‌های دست اندرکاران خدمات رسانی به زوار است.

وی تصریح کرد: در اربعین امسال طبق پیش‌بینی‌ها تعداد مراجعه زوار با خودروهای شخصی در مرز مهران افزایش خواهد داشت و بر این اساس با رعایت زون‌بندی‌ها و خط کشی پارکینگ‌ها، زمینه استفاده از حداکثر ظرفیت این پارکینگ فراهم شود.

خبر مرتبط
خبر فوری برای زائران اربعین/فروش ارز از امروز آغاز شد

فروش ارز اربعین که مقرر بود از روز یک‌شنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز شود، به علت تعطیلی ادارات دولتی و شبکه بانکی کشور در جهت صرفه جویی در مصرف انرژی در روز یک‌شنبه، از امروز دوشنبه هشتم مرداد ماه آغاز شد.

استاندار ایلام با تاکید بر استفاده از تعداد کافی نیرو با پوشش متحدالشکل و مناسب، رعایت حسن خلق و روحیه اربعینی و سعه صدر، یادآور شد: خودروهای زوار در مدخل‌های ورودی به پارکینگ نباید معطل شوند و برای نظم بیشتر و جلوگیری از هرگونه اخذ هزینه اضافی، پارکینگ اربعین به نرم افزار ورود و خروج و ثبت پلاک با دوربین پلاک‌خوان مجهز شده است.

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت اقدام لازم برای بیمه آتش‌سوزی و خسارات در پارکینگ‌ها، گفت: حداکثر مدت ماندگاری خودروها در پارکینگ‌ها تا ۲۸ صفر است و این موضوع ضمن نصب بنر در مدخل‌های ورودی پارکینگ، از طریق قبض صادره به زائران اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان این‌که در ابتدا هیچ وجهی از زائران دریافت نخواهد شد، عنوان کرد: قیمت مصوب برای هر روز توقف در پارکینگ ۳۰۰ هزار ریال است و بعد از مراجعه زوار، بر اساس محاسبه نرم‌افزار هزینه پارکینگ در قالب قبض پرداخت خواهد شد.

خبر مرتبط
هشدار به زائران اربعین ؛همراه داشتن این ضد درد پرمصرف در عراق جرم است

زائران اربعین حسینی، باید توجه داشته باشند که در مراسم پیاده‌روی اربعین، داروهای ممنوعه کشور عراق را همراه خود نداشته باشند.

بهرام‌نیا بر نظافت محیطی پارکینگ، رعایت اصول ایمنی، فضاسازی فرهنگی در نمازخانه‌ها و محیط پارکینگ‌ها، تکمیل و راه‌اندازی آب‌سردکن و کولر و تکمیل سایه‌بان‌ها تأکید کرد.

استاندار ایلام در ادامه سفر به مهران از روند احداث سایت مخابراتی در مهران با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال بازدید کرد.

این سایت با قابلیت پوشش خدمات مخابراتی برای جمعیت انبوه و ارائه اینترنت ۴G به‌عنوان نخستین استان در اتصال کامل سیستم تلفنی نسل جدید ngn نسل جدید ارتباطات را در اختیار مردم و زائران قرار خواهد داد.

از مزایای این تکنولوژی ارتباط رایگان تلفنی درون شبکه‌ای به زائران در عراق خواهد بود و ظرفیت استفاده هم‌زمان برای یک میلیون مشترک را دارد.

رزمایش اربعین در مرز مهران با حضور رؤسای کمیته‌های ۱۸گانه ستاد اربعین حسینی استان ایلام به منظور آمادگی هر چه بیشتر این کمیته‌ها برای خدمات‌دهی مستمر به زوار برگزار می‌شود.

نظر شما