شناسهٔ خبر: 67949062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازدید استاندار ایلام از پارکنیگ ۱ و ۲ اربعین:

امسال آمار خودروهای شخصی در سفر اربعین افزایش می‌یابد

رضا پاکزاد

استاندار ایلام از پارکینگ شماره یک و دو اربعین در شهر مهران بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

«حسن بهرام‌نیا» امروز سه‌شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۳، ضمن بازدید از آخرین وضعیت پارکینگ شماره یک و دو اربعین اظهار کرد: تکریم زائران حسینی از اولویت‌هایی است که باید در این پارکینگ رعایت شود و داشتن تعداد کافی نیرو با پوشش متحدالشکل و مناسب، رعایت حسن خلق و روحیه اربعینی و سعه صدر، مدنظر در خدمت‌رسانی باشد.

وی افزود: خودروها در مدخل‌های ورودی به پارکینگ نباید معطل شوند و برای نظم بیشتر و جلوگیری از هرگونه اخذ هزینه اضافی، پارکینگ اربعین به نرم افزار ورود و خروج و ثبت پلاک با دوربین پلاک‌خوان مجهز شده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امسال طبق پیش‌بینی‌ها تعداد خودرو شخصی در مرز مهران افزایش خواهد داشت، لذا با رعایت زون‌بندی‌ها و خط کشی پارکینگ زمینه استفاده از حداکثر ظرفیت پارکینگ فراهم شود.

بهرام‌نیا به انجام بیمه آتش‌سوزی و خسارات تأکید کرد و گفت: حداکثر مدت ماندگاری در پارکینگ تا ۲۸ صفر است و این موضوع ضمن نصب بنر در مدخل‌های ورودی پارکینگ، از طریق قبض صادره به زائران اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان این‌که در ابتدا هیچ وجهی از زائران دریافت نخواهد شد، اظهار کرد: قیمت مصوب برای هر روز توقف در پارکینگ ۳۰ هزار تومان است و در پایان زیارت بر اساس محاسبه نرم‌افزار هزینه پارکینگ در قالب قبض پرداخت خواهد شد که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

وی بر نظافت محیطی پارکینگ، رعایت اصول ایمنی، فضاسازی فرهنگی در نمازخانه‌ها و محیط پارکینگ‌ها، تکمیل و راه‌اندازی آب‌سردکن و کولر و تکمیل سایه‌بان‌ها تأکید کرد.

بازدید از سایت مخابراتی با اعتبار ۸ میلیارد تومان از دیگر بخش‌های این بازدید یود.

این سایت با قابلیت پوشش خدماتی برای جمعیت زیاد و ارائه اینترنت ۴G به‌عنوان نخستین استان در اتصال کامل سیستم تلفنی نسل جدید ngn نسل جدید ارتباطات را در اختیار مردم و زائران قرار خواهد داد.

از مزایای این تکنولوژی ارتباط رایگان تلفنی درون شبکه‌ای به زائران در عراق خواهد بود و ظرفیت استفاده هم‌زمان برای یک میلیون مشترک را دارد.

انتهای پیام

نظر شما