شناسهٔ خبر: 67956812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس‌جمهور:

تپه هگمتانه، نماد اتحاد اقوام ایرانی است

رئیس‌جمهور گفت: تپه هگمتانه، نماد اتحاد اقوام ایرانی از دوره ماد و گسترش و پاسداری از آن در دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود پزشکیان در پیامی، ثبت جهانی تپه هگمتانه را تبریک گفت و نوشت:

«به نام خدا

تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران زمین همواره در تارک جهان می‌درخشد و امروز ثبت جهانی تپه هگمتانه به عنوان بیست و هشتمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی بار دیگر شکوه تمدن ایران زمین را یادآور شد.

همدان، شهر کهن و دیرپاست و آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی را از دوران مختلف در خود جای داده است. در متون تاریخی بازمانده از دوره‌های پیشین در ایران و خارج از ایران نیز این شهر جایگاه خاصی داشته و رویدادها و حوادث تاریخی این شهر، نشانی از اهمیت والای آن دارد، اما همیشه همدان از دوره‌های پیش از اسلام تاکنون، مهد علم و دین بوده است.

تپه هگمتانه، نماد اتحاد اقوام ایرانی از دوره ماد و گسترش و پاسداری از آن در دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی است.

همدان در دوره اسلامی، همچنان با تاریخ ایران پیوند تنگاتنگ داشته و بسیاری از وقایع تاریخی در دوران اسلامی را رقم زده است.

ضمن تشکر از زحمات کارشناسان و مدیران بابت ثبت جهانی تپه هگمتانه به عنوان بیست و هشتمین اثر ثبت جهانی ایران در یونسکو، این رویداد را به همه مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم و به پاسداشت میراث فرهنگی در این دولت و توجه به مقوله گردشگری و صنایع دستی، اهتمام خواهیم ورزید.»

در پی این پیام عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز با بازنشر بخشی از این پیام نوشت:

«تبریک ‎@drpezeshkian به مناسب ثبت جهانی هگمتانه

تپه هگمتانه، نماد اتحاد اقوام ایرانی از دوره ماد و گسترش و پاسداری از آن در دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی است.
همدان در دوره اسلامی، همچنان با تاریخ ایران پیوند تنگاتنگ داشته و بسیاری از وقایع تاریخی در دوران اسلامی را رقم زده است.»

تپه هگمتانه، نماد اتحاد اقوام ایرانی است

نظر شما