شناسهٔ خبر: 67955303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار ایلام خبر داد

نصب ۵۲ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران

استاندار ایلام گفت: ۵۲ هزار مترمربع سایبان در دولت سیزدهم در مرز مهران نصب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا ظهر امروز _ سه‌شنبه نهم مرداد_ در بازدید از پایانه مرزی شهید سلیمانی در مرز مهران اظهار کرد: ۵۲ هزار متر مربع سایبان به‌صورت سازه فضایی از زمان استقرار دولت سیزدهم در مرز مهران انجام شده و تکمیل آن در دستور کار است.

وی با اشاره به رصد، پایش و نظارت در مانور اربعین با حضور رؤسای کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد اربعین افزود: ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش، ۱۰ کیلومتر ریسه مه‌پاش، ۲۰۰ جت‌فن، خرید و در پایانه شهید سلیمانی نصب شد.

استاندار ایلام از ذخیره ۱۵ میلیون واحد آب و ۱۲۰ هزار قالب یخ در سردخانه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تکریم زائران حسینی از اولویت‌هایی است که باید در این پارکینگ رعایت شود و داشتن تعداد کافی نیرو با پوشش متحدالشکل و مناسب، رعایت حسن خلق و روحیه اربعینی و سعه‌صدر، مدنظر در خدمت‌رسانی باشد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: خودروها در مدخل‌های ورودی به پارکینگ نباید معطل شوند و برای نظم بیشتر و جلوگیری از هرگونه اخذ هزینه اضافی، پارکینگ اربعین به نرم افزار ورود و خروج و ثبت پلاک با دوربین پلاک‌خوان مجهز شده است.

وی تاکید کرد: امسال طبق پیش‌بینی‌ها تعداد خودرو شخصی در مرز مهران افزایش خواهد داشت؛ بنابراین با رعایت خط کشی پارکینگ زمینه استفاده از حداکثر ظرفیت پارکینگ فراهم شود.

استاندار ایلام به انجام بیمه آتش‌سوزی و خسارات تأکید کرد و ادامه داد: حداکثر مدت ماندگاری در پارکینگ تا ۲۸ صفر است و این موضوع ضمن نصب بنر در مدخل‌های ورودی پارکینگ، از طریق قبض صادره به زائران اطلاع‌رسانی شود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه در ابتدا هیچ وجهی از زائران دریافت نخواهد شد، عنوان کرد: قیمت مصوب برای هر روز توقف در پارکینگ ۳۰ هزار تومان است و در پایان زیارت بر اساس محاسبه نرم‌افزار هزینه پارکینگ در قالب قبض پرداخت خواهد شد که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

استاندار ایلام بر نظافت محیطی پارکینگ، رعایت اصول ایمنی، فضاسازی فرهنگی در نمازخانه‌ها و محیط پارکینگ‌ها، تکمیل و راه‌اندازی آب‌سردکن و کولر و تکمیل سایه‌بان‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، بازدید از سایت مخابراتی با اعتبار هشت میلیارد تومان از دیگر بخش‌های این بازدید بود این سایت با قابلیت پوشش خدماتی برای جمعیت زیاد و ارائه اینترنت 4G به‌عنوان نخستین استان در اتصال کامل سیستم تلفنی نسل جدید ngn نسل جدید ارتباطات را در اختیار مردم و زائران قرار خواهد داد و از مزایای این تکنولوژی ارتباط رایگان تلفنی درون شبکه‌ای به زائران در عراق خواهد بود و ظرفیت استفاده هم‌زمان برای یک میلیون مشترک را دارد.

نظر شما