شناسهٔ خبر: 67941616 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هزینه ۱۷ میلیاردی بر گردن استقلال و پرسپولیس برای برگزاری بازی در استادیوم تختی

مدیر کل ورزش و جوانان تهران گفت: هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، متعهد شدند که ۱۷ و نیم میلیارد تومان پرداخت کنند و این در تفاهم‌نامه وجود دارد. این عدد نیز هزینه برگزاری مسابقات است.

صاحب‌خبر -

علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران امروز (۸ مرداد) در نشست خبری حضور پیدا کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود‌.

وی درخصوص‌ نیروی انسانی فعال در حوزه‌ ورزش، اظهار داشت: متاسفانه در گذشته ارتباطات هیات‌های استانی با اداره کل قطع شده بود و هیچ‌ گزارش و رفت‌وآمدی وجود نداشت. چشم اندازهای المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ را به زیر مجموعه‌های خود اعلام کردیم تا برنامه افزایش توفیقات و سبد ورزش استان را اعلام کنند و اگر موفق نباشند، اختیارات قانونی خودمان را دست می‌گیریم. هیات‌های فوتبال و کشتی را مورد هدف قرار دادیم که هیچکس فکر نمی‌کرد، سمت آن‌ها برویم و این مسئله موفقیت آمیز هم بود. به همین ترتیب فاصله کشتی استان را با مازندران کم کردیم.

وی ادامه داد: المپیاد استعدادهای برتر را نیز با قدرت پیگیری کردیم تا پشتوانه قهرمانان کشور را شکل دهیم و در سال‌های اخیر هم استان برتر شدیم. تنوع مدال‌ها و قهرمانی‌ها افزایش داشته و در رشته‌هایی مثل کشتی که هیچکس فکر نمی‌کرد، مقام آوردیم.

جوادی با اشاره به تاثیرات ورزش استان تهران در تمام کشور، عنوان کرد: صعود و افول ورزش در استان تهران مانند بقیه کشور نیست زیرا نتیجه آن در همه کشور نمود پیدا می‌کند. همه ورزشکاران کشور رقابت شدیدی با ورزشکاران تهران دارند و تقویت سطح رقابتی ورزشی استان تهران، می‌تواند خدمت به ورزش کل کشور باشد. جلسات منظم با هیات‌های استانی باعث شده که ارتباط ما با همه هیات‌ها زیاد شود. یک‌چهارم ورزشکاران المپیکی از استان تهران هستند و بیش از ۳۰ درصد کادر اجرایی و مربیان نیز از پایتخت انتخاب شدند که همه این فعالیت‌ها نیازمند برنامه بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، گفت: میانگین افتتاح پروژه‌ها تا قبل از شروع فعالیت ما، سالی ۲ پروژه بود ولی از وقتی شروع به کار کردیم، سالانه بیش از ۱۷ یا ۱۸ پروژه افتتاح شده است. چنین کاری پتانسیل‌های متفاوتی بود که با کمک از تمامی ارگان‌ها، به آن رسیدیم. شهرداری و بنیاد برکت به ما کمک کردند. در ادوار گذشته اداره کل، بسیاری از سالن‌های ورزشی از دست اداره کل رفته بود. توانستیم اماکن زیادی را با کمک شورای شهر، بازگردانیم. خیلی از ورزشکاران فاقد محل تمرین بودند، اما امروز این مسئله حل شده است.

جوادی ادامه داد: برای استخرهایی که تعطیل شده بود، از ظرفیت هیات‌های ورزشی استفاده کردیم تا دوباره بازگشایی شوند. کف‌پوش بسیاری از سالن‌ها را نیز عوض کردیم، چراکه برای ورزشکاران، بسیار خطرناک بود. حتی چمن برخی ورزشگاه‌ها مثل حیدرنیا با کمک شهرداری ترمیم یا عوض شد. برخی اماکن ورزشی نیز با نامه‌نگاری در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گرفت و خودشان آن‌ها را آباد کردند. البته اماکنی وجود دارد که هنوز نتوانستیم رسیدگی لازم را انجام دهیم. مراسم تقدیر از ورزشکاران را در چند نوبت برگزار کردیم، حتی آن‌هایی که مدالی نیاوردند هم تقدیر شدند.

 

وی تصریح کرد: اعتبارات اداره کل نسبت به سال‌های گذشته، بیش از ۲ برابر شده که این یعنی، برنامه ارائه داده‌ایم. استان تهران امروز به بلوغی رسیده که‌ وزارت ورزش، میزبانی مهمترین رویدادها مثل المپیاد و بازی‌های آسیایی ناشنوایان را به ما می‌سپارد. در ۱۰ روز آینده یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات تاریخ اداره‌کل رخ خواهد داد و آن هم افتتاح مرکز درمانی ویژه ورزشکاران با پیشرفته‌ترین تجهیزات درمانی است.

جوادی در خصوص واگذاری ورزشگاه‌های کاظمی و امام رضا به پرسپولیس و استقلال، عنوان کرد: شفاف توضیح می‌دهم و مهم نیست اگر کسی ناراحت شود. واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی به پرسپولیس در گذشته فقط شوی رسانه‌ای بود و هیچ تفاهم‌نامه‌ یا سندی وجود نداشت. این ورزشگاه و استادیوم امام رضا، جزو ۷ هفت ورزشگاهی هستند که از شهرداری گرفتیم و اکنون برای اداره کل است. ما ورزشگاه‌ها را از استقلال و پرسپولیس نمی‌گیریم، زیرا تیم‌های بزرگ ما هستند. با این حال باید تفاهم‌نامه و رابطه مستقیمی بین ما و آن تیم‌ها شکل بگیرد.

وی گفت: هفته‌های آخر فصل قبل لیگ برتر به مساله ورود کردم که پس از مشورت با وزیر ورزش قرار شد که به خاطر از بین نرفتن آرامش آن‌ها در رقابت روزهای آخر، حرفی نزنیم و پس از اتمام لیگ وارد بحث شویم. حاضر هستیم این ورزشگاه‌ها را با رقم کارشناسی بخرند یا رابطه تعاملی برقرار شود. مشکلی در خرید و اجاره وجود ندارد و باید تعیین تکلیف شود. با شهرداری تفاهم‌نامه داشتیم و این ورزشگاه‌ها با قیمت کارشناسی به ما واگذار شده است. اگر سَردَر ورزشگاه نوشته‌اند ورزشگاه اختصاصی تیم؛ غیر قانونی بوده، زیرا از مالک که اداره کل است اجازه‌ای نگرفته‌اند. در خصوص ورزشگاه تختی، مشکلی بین اداره کل و شهرداری به خاطر بحث مترو وجود داشت که با تعاملات، توانستیم پس از ۲۰ سال مشکل را حل کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، بیان کرد: اداره کل تهران در اقدامی جهادی و کار شبانه‌روزی، با حداقل امکانات و تخصیصات مالی، کارهای مجموعه تختی را پیش برده است. ورزشگاه چندین موضوع دارد که چمن یکی از مشکلات آن است. جمع مشکلات را به رئیس شرکت توسعه و تجهیز گفته‌ام. ورزشگاه شهر قدس را آماده کرده‌ایم که تیم هوادار آنجا تمرین می‌کند و تختی هم میزبان استقلال و پرسپولیس خواهد بود. مکاتباتی با دولت داشتیم که به بودجه ما ۴۰ میلیارد تومان اضافه شد تا مشکلات تختی حل شود.

وی با بیان اینکه تا ۹۵ درصد شرایط ورزشگاه تختی آماده است، ادامه داد: برخی ریزه‌کاری‌ها مانده که به زودی انجام خواهد شد. هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، متعهد شدند که ۱۷ و نیم میلیارد تومان پرداخت کنند و این در تفاهم‌نامه وجود دارد. این عدد نیز هزینه برگزاری مسابقات است.

جوادی در خصوص میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان، گفت: برای بازی‌های آسیایی دبیرخانه‌ای وجود دارد و هماهنگی‌های زیادی برای اسکان و رفت‌وآمد تیم‌ها انجام شده است. در حال مشخص کردن مترجمین همه تیم‌ها هستیم و گزارش‌های دقیقی به ارگان‌های بالاتر ارسال می‌شود. ارتباطات ما با فدراسیون‌های ۳۵ کشوری که قرار است به تهران بیانید، برقرار شده است.

وی در مورد مشکلات ایجاد شده در هیات بدنسازی و پرورش‌اندام استان تهران، گفت: مکاتبات اداره‌کل و فدراسیون بدنسازی مشخص بوده و عامل بی‌نظمی در هیات استان هم، واضح است. یکی از چالش‌های ما برای هیات بدنسازی این است که فدراسیون باید بی‌نظمی را بپذیرد. در این وضعیت نقشی ندارم، اما باید سریعا به آن رسیدگی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما