شناسهٔ خبر: 67935253 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جوادی:

برای میزبانی تختی از لیگ نخبگان قول نداده‌ایم/ اعطای ورزشگاه به استقلال و پرسپولیس، نمایش رسانه‌ای بود

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: هنوز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به تعهدات خود برای ادامه بازسازی ورزشگاه تختی عمل نکرده‌اند و همچنان منتظر پرداخت اعتبار از سوی این دو باشگاه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علی جوادی در نشست خبری که امروز دوشنبه هشتم مرداد با حضور معاونان خود در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در ۳۰ ماهی که در راس اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفتم در بحث نیروی انسانی، زیرساخت ها، ورزش قهرمانی و همگانی کارهای زیادی انجام شد به طوری که در بحث نیروی انسانی زمانی که توفیق خدمت در اداره کل ورزش و جوانان پیدا کردم با چالش های زیادی مواجه بودیم. به شکلی که در بحث حقوق و مزایا از بهمن ۱۴۰۰ شاهد اتفاقات ناخوشایندی بودیم و حقوق پرسنل این اداره کل حدود ۸ ماه به تعویق افتاده بود و برای دریافت حق و حقوق خود جلوی وزارت ورزش و اداره کل در آن سال تجمع کرده بودند و مطالبات خود را می خواستند.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ که حدود یک ماه بود حق و حقوق پرسنل پرداخت شد و حتی برای کلیه بازنشستگان اداره کل برای اولین بار پاداش داده شد و تقریبا ۴۰ نفر از نیروهای اداره کل ترتیب وضعیت و استخدام رسمی شدند.

وی افرود: آخرین المپیادی که برگزار کردیم نسبت به ادوار گذشته توفیقات زیادی هم در تنوع رشته ها و هم مدال آوری داشتیم. من معتقدم اگر ورزش استان تهران افول پیدا کند ورزش در کل کشور نزول پیدا می کند و برعکس. خدمت به ورزش استان تهران را خدمت به ورزش کل کشور می دانم و بر این باورم که باید برای رشد ورزش استان تهران برنامه ریزی درستی داشت.

جوادی همچنین با اشاره به حضور ۹ المپین در کاروان اعزامی به المپیک پاریس، تصریح کرد: یک چهارم ورزشکاران اعزامی به المپیک پاریس را ورزشکاران استان تهران تشکیل می دهند و این نشان می دهد که ورزش استان تهران نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: تا قبل از ۱۴۰۰ افتتاح پروژه در استان تهران شاید سالی ۲ پروژه نداشتیم اما از زمانی که من در راس اداره کل قرار گرفتم تا اردیبهشت ۱۴۰۱ ۵۳ پروژه در تهران افتتاح کردیم و در مجموع ۳۰ درصد در افتتاح پروژه ها رشد داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته اماکن ورزشی زیادی را از دست داده بودیم اما اکنون نه تنها اماکن ورزشی از دست ندادیم بلکه اضافه هم کردیم به طوری که ۷ مکان ورزشی با کمک شورای شهر و سازمان ورزش شهرداری به اماکن ورزشی استان تهران اضافه شد و همین امر کمک کرد که سرانه ورزشی استان تهران افزایش پیدا کند که البته هنوز مذاکرات برای افزایش اماکن ورزشی در استان تهران ادامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: زمانی که مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران را برعهده گرفتم روزی ۶ تا ۷ نامه برای پلمب باشگاه‌ها به دلیل تخلفات مالی، فرهنگی و ... داشتیم و این به خاطر آگاه نبودن آنها به قوانین و مقررات بود اما الان به جرات می توانم بگویم دو هفته است که هیچ نامه ای برای پلمب باشگاهی به اداره کل نرسیده و این جای خوشحالی دارد.

وی گفت: وقتی باشگاهی از جیب خود هزینه می‌کند که در استانی که از نظر امکانات محروم است باشگاهی تاسیس کند چرا باید پلمب کنیم؟ اگر کسی قوانین و مقررات را رعایت نمی کند باید با آن برخورد صورت بگیرد نه اینکه باشگاه را پلمب کنیم.

جوادی همچنین با اشاره به برگزاری مراسمی برای تجلیل از خانواده‌های ورزشکاران، داوران و مربیان برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خبر داد و گفت: بعد از بازگشت ورزشکاران برای خانواده‌های آنها نیز مراسم تجلیل خواهیم داشت. ورزش استان تهران اکنون به بلوغی رسیده که مهمترین رویدادها را وزارت ورزش به اداره کل واگذار می کند.

وی همچنین از افتتاح مرکز درمانی تخصصی ویژه ورزشکاران استان تهران طی ۱۰ روز آینده خبر داد و افزود: این مرکز درمانی که یکی از تخصصی ترین مراکز درمانی است طی ۱۰ روز آینده توسط اداره کل ورزش و جوانان برای ورزشکاران استان تهران افتتاح خواهد شد. این مرکز درمانی ابتدا به ورزشکاران استان تهران خدمات ارائه خواهد داد و سپس برای ورزشکاران سایر استان‌ها.

وی درباره وضعیت دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) نیز گفت: واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی به پرسپولیس در گذشته فقط یک نمایش رسانه‌ای بود و تفاهم‌نامه‌ای وجود نداشت. این ورزشگاه و همچنین ورزشگاه امام رضا برای اداره کل استان تهران هستند. من با وزیر ورزش مشورت کردم و برای حفظ آرامش و تمرکز این دو تیم، در پایان لیگ اعلام کردیم که استقلال و پرسپولیس رابطه خود را نسبت به تملک آنها بگویند یعنی اینکه یا این دو ورزشگاه را بخرند یا اجاره کنند. این دو ورزشگاه برای اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هستند.

جوادی درباره تغییر نام ورزشگاه پرسپولیس تحت عنوان «ورزشگاه اختصاصی پرسپولیس» در تابلوی مربوط به آن تصریح کرد: غیر قانونی است و باید بررسی شود. در واقع هرگونه دخل و تصرف در دو ورزشگاه امام رضا و شهید کاظمی باید با هماهنگی ما انجام شود.

وی درباره ورزشگاه تختی نیز گفت: اداره کل استان تهران در یک اقدام جهادی و کار شبانه‌روزی، شرایط را تا ۹۵ درصد آماده کرده است چون می‌دانستیم که ورزشگاه آزادی در دست تعمیر قرار می‌گیرد و باید تختی را آماده کنیم. موضوعات مختلفی در ورزشگاه تختی وجود دارد که شاید به ۱۰۰ مورد برسد. ما هیچ اعتباری برای تعمیر و آماده‌سازی نداشتیم اما کار را جلو بردیم. من در دی ماه سال قبل پیش‌بینی شرایط فعلی ورزشگاه آزادی را کرده بودم و به همین دلیل به دنبال آماده‌سازی ورزشگاه تختی و همچنین شهر قدس بودم. ورزشگاه تختی به احتمال زیاد میزبان دیدارهای تیم هوادار خواهد بود و پرسپولیس و استقلال هم در تختی به میدان می‌روند.

وی افزود: قرار شد ۴۰ میلیارد برای آماده‌سازی ورزشگاه تختی اختصاص داده شود. نزدیک به ۹۵ درصد کارها انجام شده و چند کار کوچک مانده است. هر کدام از این دو باشگاه تعهد داده بودند که ۱۷.۵ میلیاردی را ظرف سه روز بپردازند اما تا الان نپرداخته‌اند. تاکنون بیش از ۷۳، ۷۴ میلیارد تومان برای بازسازی تختی هزینه شده، در حالی که فقط ۱.۵ میلیارد تخصیص داده شده است. ما برای آماده سازی تختی برای لیگ نخبگان قولی نداده‌ایم اما تلاش می‌کنیم که استاندارها را تا جایی که ممکن است، محقق کنیم. تختی الان یک فضای کارگاه عمرانی دارد و همه در حال تلاش هستند تا آماده شود.

جوادی اظهار کرد: جلساتی با شهردار منطقه ۱۴ و پلیس راهور برای برگزاری مسابقات در تختی و ترافیک منطقه داشتیم تا شرایط فراهم شود.

وی همچنین در خصوص علل تاخیر در بازسازی ورزشگاه حجاب گفت: ۲ سال است که منتطر نظر کارشناسی هستیم تا کار را شروع کنیم حتی هزینه کارشناسی نیز پرداخت شده اما کار کارشناسی انجام نشده تا بازسازی را شروع کنیم.

جوادی در پایان درباره شرایط هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران اظهار کرد: عامل این شرایط در هیأت و ریشه آن کاملاً مشخص است. فدراسیون باید این بی نظمی را بپذیرد و شرایط را بهتر از این فراهم کند، در حقیقت این آشی است که دیگران پخته اند

نظر شما