شناسهٔ خبر: 67933094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد نخبگان استان خبر داد:

تجلیل از ۴۷ نخبه در آیین تکریم سرآمدان علمی استان اردبیل

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: آیین تکریم سرآمدان و نخبگان علمی استان اردبیل یکشنبه ۱۴ مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مهدی داوری هشتم مرداد در نشست خبری با موضوع «برگزاری آیین تکریم سرآمدان و نخبگان علمی استان اردبیل» که در محل بنیاد نخبگان استان برگزار شد، اظهار کرد: ۴۷ نخبه شایسته تجلیل و تکریم از میان دانشمندان یک درصد جهان، استادان، پژوهشگران و دانشجویان برتر کشوری، مدال‌آوران المپیادهای دانش‌آموزی، مخترعان و نوآوران و دارندگان رتبه زیر ۱۰ کنکور از استان انتخاب شده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: آیین تکریم سرآمدان و نخبگان علمی استان اردبیل یکشنبه ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

داوری با بیان اینکه بنیاد نخبگان کشور به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۵ زیر نظر نهاد ریاست جمهوری راه‌اندازی گفت: بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز در سال ۹۱ دایر شده و شناسایی، حمایت، توانمندسازی، اثربخشی، تکریم و الگوسازی سرآمدان علمی از رسالت‌های این بنیاد است.

رئیس بنیاد نخبگان استان ادامه داد: ایران در مرجعیت علمی در دنیا رتبه ۱۵ را دارد و در بین کشورهای اسلامی نیز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و جهت اسوه‌سازی برای نوجوانان و جوانان به هویت‌سازی و الگوسازی از نخبگان نیاز داریم.

داوری با بیان اینکه عصر حاضر نگران گسست فرهنگی است، افزود: نسل‌های قبلی ما به علم و خدمت به جامعه اولویت می‌دادند و باید برای ترویج و تعمیق آن روحیات ارزشمند در جامعه با الگوسازی نخبگان تلاش کنیم و به نسل آینده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: هیات اندیشه‌ورز نخبگان در استان برای موضوعاتی همچون مدیریت آب، پساب شهری، سرمازدگی درختان میوه و کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است و هر قدر از جامعه نخبگان برای حل مشکلات مختلف استفاده شود، در الگوسازی سرآمدان علمی و بهره‌مندی از آنها موفق‌تر خواهیم بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به طرح شهاب گفت: طرح شهاب از طرح‌های اجرا شده در حوزه آموزش و پرورش و همسو با بنیاد نخبگان است.

داوری تصریح کرد: با اجرای طرح شهید فخری‌زاده برای (توانمندسازی مخترعان) و طرح‌های دیگری همچون (سیدا) از سوی بنیاد نخبگان، تلاش می‌کنیم با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری، نخبگان از تکریم و جایگاه شایسته‌ای برخوردار باشند.

انتهای پیام

نظر شما