شناسهٔ خبر: 67936335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جبران خسارات سیل، منتظر ابلاغ هیئت دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از سیل در روز های آینده توسط هیئت دولت به استان ابلاغ می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده عصر امروز_ دوشنبه هشتم مرداد _در ستاد بحران استان با تشکر از افرادی که در مدیریت بحران دو سیل اردیبهشت همکاری داشتند: اظهارکرد: هم افزایی های که در این خصوص انجام شد، مانور بزرگی بود که هر چند خسارات قابل توجه‌ای داشتیم اما مانع از به وجود آمدن مشکلات خاصی در این خصوص در استان شد.

وی با بیان این مطلب که با پیگیری استاندار حضور داوطلبان در کنکور مدیریت شد افزود: ۸۸ میلیارد تومان هزینه اضطراری مدیریت سیل در این زمینه ابلاغ شد و هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هم برای جبران خسارات ناشی از وقوع سیل هم منتطر ابلاغ از سوی هیئت دولت است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حضور بسیاری از مدیران کشوری در زمان سیل اردیبهشت در سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه خسارات خراسان جنوبی کمتر از سیستان نبود، سبب گلایه استاندار از این موضوع در هیئت دولت شد.

وی از همکاری‌های دادستان مرکز استان در حل مشکلات خراسان جنوبی تشکر کرد و گفت: ایشان با کارهای فوق العاده ای که برای حل مشکلات خراسان جنوبی انجام داده‌اند به عنوان دادستان نمونه کشور معرفی شده‌اند.

عباس زاده متذکر شد: مواکب خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و در حل مشکلات باید از حدود ۵۶ موکب استان برای مدیریت مردمی بحران‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به شدت دمای هوا و اوج مصرف برق در استان گفت: در هفته گذشته با تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات، میزان مصرف برق در استان به خوبی مدیریت شد.

معاون استاندار ادامه داد: هرچند در روزهای آینده به طور موقت از میزان دمای هوا کاسته خواهد شد اما بر اساس گزارش هوا شناسی استان حداقل تا ۲۰ مرداد شاهد افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی خواهیم بود.

وی افزود: برای تعطیلی یا کاهش ساعت اداری از این به بعد در تهران تصمیم گیری خواهد شد لذا از اداره کل هواشناسی استان و شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خواسته‌ایم تا گزارش‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه تا به تهران ارسال شود.

نظر شما