شناسهٔ خبر: 67935729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تجلیل از سرآمدان و نخبگان علمی اردبیل

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: اولین آیین تکریم از سرآمدان و نخبگان علمی استان اردبیل در یک دهه اخیر ۱۴ مردادماه در اردبیل برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی داوری عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و شورای فرهنگ عمومی قرار شد تا سرآمدان و نخبگان علمی استان اردبیل در عرصه‌های مختلف مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند که در این مراسم از قائم مقام بنیاد ملی نخبگان دعوت کردیم تا حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد: استانداردهای بالاتری را در انتخاب نخبگان و سرآمدان در نظر گرفتیم تا از بین افراد شناسایی شده در این بخش تنها 47 نفر شامل دانشمندان یک درصد، اساتید و پژوهشگران سرآمد علمی استان مطرح در سطح بین‌المللی و ملی و همچنین قبول شدگان کنکور با رتبه زیر 10 در سطح استان انتخاب شده و در 14 مردادماه در مجتمع فدک اردبیل شاهد تجلیل از آنها باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری در بها دادن به نخبگان به عنوان آبرو و پاره تن ملت و نقش‌آفرین در تحولات کشور سعی می‌کنیم تا قدردان مجاهدت نخبگان باشیم که برای این کشور عزت و اقتدار را به ارمغان آوردند.

داوری پیشرفت‌های علمی کشور را در سال‌های اخیر محیرالعقول توصیف کرد و افزود: ما در بخش صنایع دفاعی، امنیتی، پزشکی، دارویی، نانو، هوا فضا و سایر بخش‌ها پیشرفت‌های خوبی را داشتیم به طوری که در بین کشورهای جهان در تولید علم جایگاه 15 را به دست آوردیم. حمایت همه‌جانبه از نخبگان را به عنوان رسالت بنیاد نخبگان و مسئولان سایر دستگاه‌ها است. شناسایی نخبگان و حمایت از آنها جز رسالت‌های این بنیاد است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: توانمندسازی نخگبان، اثربخشی نخبگان، تکریم و الگوسازی نخبگان سه رسالت دیگری است که این بنیاد بر عهده دارد و با حمایت از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان برتر، مخترعان، نوآوران، دانش‌آموزان و اعضای هیأت علمی و همچنین در حوزه تخصصی ادبی، هنری و قرآنی توانسته پشتیبان نخبگان و سرآمدان باشد.

داوری بیان کرد: مسأله اصلی در کشور برای حل مشکلات شکل‌‌گیری هیأت‌های اندیشه‌ورز است که در استان اردبیل نیز با حمایت دولت سیزدهم این هیأت‌ها شکل گرفته و سعی بر این است تا مشکلات و نارسایی‌های استان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی گره‌گشایی شود. در کنار مرجعیت علمی، به دیپلماسی علمی در دولت سیزدهم توجه جدی شده تا نه تنها کشورمان بلکه استان‌های مختلف نظیر اردبیل بتوانند در این بخش‌ها نقش‌آفرینی کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل تأثیرگذاری نخبگان را به عنوان الگوی جوانان و نسل آینده یادآور شد و تصریح کرد: اسوه سازی جز رویکردهای اصلی است که سعی می‌کنیم جوانان و نوجوانان ما با احساس مسئولیت در این عرصه ورود پیدا کرده و به دور از سیاه‌نمایی بتوانند توانمندی خود را نشان دهند. باید در این شرایط حساس دست به دست هم دهیم تا با نگاه ویژه و حمایت همه‌جانبه از نخبگان و سرآمدان زمینه حضور تأثیرگذار آنها را در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/131/

نظر شما