شناسهٔ خبر: 67929890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجوز ۲ رشته جدید کارشناسی در دانشگاه جیرفت صادر شد

جیرفت- ایرنا- رییس دانشگاه جیرفت گفت: مجوز ٢ رشته مهندسی معدن و نیز کامپیوتر در مقطع کارشناسی در این دانشگاه از سوی شورای گسترش دریافت شد. 

صاحب‌خبر -

حسین شکفته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راه اندازی رشته‌های جدید دانشگاه جیرفت با هدف رفع نیازهای تقاضامحور مردم نجیب جنوب کرمان و نخبگان منطقه پیگیری و جذب می‌شوند.
وی افزود: یکی از ماموریت‌های اساسی دانشگاه جیرفت طی سه سال گذشته بر تربیت نیروی تقاضامحور و کارآمد بر اساس نیازهای منطقه جنوب کرمان هدف‌گذاری شد.
رییس دانشگاه جیرفت ادامه داد: ابتدا زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی اعم از جذب هیات علمی و تامین زیرساخت‌ها را فراهم کردیم و سپس با رایزنی‌های مداوم در سطح وزارتخانه و شورای گسترش موفق شدیم تاکنون بسیاری از رشته‌های مورد تقاضای سازمان‌ها، داوطلبان و مردم را اعم از حقوق، زبان انگلیسی، علوم کامپیوتر، مهندسی انرژی و اخیرا مهندسی معدن و مهندسی کامپیوتر دریافت کنیم.
وی ادامه داد: گسترش رشته‌های دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) نیز طی سه سال اخیر بسیار امیدوارکننده بوده است.
شکفته یادآور شد: جنوب کرمان بر اساس ظرفیت‌های بالقوه خدادادی یکی از مناطق ویژه معدنی در کشور است که سال‌ها در مسیر مولد قرار نگرفته و بیشتر معادن به صورت خام فروشی یا نیمه فعال اداره می‌شوند که یکی از دلایل این موضوع می‌تواند ناشی از کمبود نیروی متخصص بومی باشد.

وی با اشاره بر تاثیر مثبت دانشگاه‌ها در توسعه مناطق مختلف کشور، ابراز امیدواری کرد با تاسیس چنین رشته‌هایی در دانشگاه جیرفت، زمینه تحقیق و پژوهش تخصصی در این زمینه فراهم شود و توسعه هرچه بیشتر جنوب کرمان به دست نخبگان همین منطقه رقم بخورد.

برچسب‌ها:

نظر شما