شناسهٔ خبر: 68499155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

حل معضل سایت پسماند سراوان مطالبه جدی مردم است

محدثه مهدوی

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه حل معضل سایت پسماند سراوان مطالبه جدی مردم است، گفت: حدود ۴۰ سال است که مردم از این وضعیت آسیب دیده‌اند و با تداوم این وضع و جریان شیرآبه‌ها کم کم تالاب انزلی و دریای خزر را از دست می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا احمدی سنگری در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از محل سایت پسماند سراوان اظهار کرد: سایت پسماند و محل دفن زباله سراوان از معضلات استان و مشکلات اصلی مردم است. ما همواره برای بهسازی، پاکسازی و رفع مشکل مردم منطقه تلاش کردیم.

وی افزود: بارها در مورد پسماند سراوان و شیرآبه‌ها، رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در مجلس یازدهم صحبت کردم. در مجلس دوازدهم پس از استقرار هیات دولت یکی از موضوعات جدی پیگیری وضعیت سایت پسماند سراوان است. حدود ۴۰ سال است که مردم از این وضعیت آسیب دیده‌اند و با تداوم این وضع و جریان شیرآبه‌ها کم کم تالاب انزلی و دریای خزر را از دست می‌دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس دوازدهم گفت: از دولت سیزدهم به دلیل اقداماتی که در جهت بهسازی این سایت انجام داد، تشکر و قدردانی می‌کنیم. مقرر شده بود که دیگر زباله‌ای به این محل وارد نشود. چرا باید زباله ۱۷ شهرستان به این مکان انتقال یابد و نتیجه آن رتبه یک سرطان کشور شود؟!

احمدی ادامه داد: ابتدا مقرر بود از سال ۱۴۰۱ دیگر زباله‌ای به سراوان وارد نشود که بعد به آبان ۱۴۰۲ موکول شد که آن هم محقق نشد تااینکه مرحوم رئیسی شخصا ورود کرد و گفت از پایان سال ۱۴۰۲ نباید زباله‌ای وارد این محل شود. متاسفانه بعد از بررسی‌ها متوجه شدیم عین زباله مجدد وارد این سایت می‌شود. مرحوم رئیسی در آخرین سفر استانی به مازندران مجدد به معضل پسماند سراوان رشت اشاره کرد و این را مطالبه جدی مردم می‌دانست.

وی بیان کرد: در جلسه اخیری که با آقای پزشکیان داشتیم قول کمک دادند و گفتند که در اولین فرصت به استان سفر و به صورت جدی این موضوع را بررسی می‌کنند. منکر تلاش‌ها نیستیم و همه مسئولین در چند سال اخیر خیلی کار کردند ولی باید این کار و تلاش تمام و تکمیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه حل معضل سایت پسماند سراوان مطالبه جدی مردم است، بیان کرد: ان شاءالله در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با قوت موضوع را پیگیری می‌کنیم تا با حل معضل سراوان تهدید رتبه اول سرطان کشور را از شر استان سرسبز گیلان برداریم.

احمدی خاطرنشان کرد: بحث شیرآبه‌ها و تشکیل حوضچه برای مهار شیرآبه موثر بوده و با راه اندازی تصفیه خانه شیرآبه محدود و محصور می‌شود، همچنان تا رفع مشکلات مردم منطقه پای کار هستیم.

انتهای پیام

نظر شما