شناسهٔ خبر: 67928543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری آذربایجان شرقی: پروانه‌های فعالیت صنوف در مسیر قانونی و دقیق صادر شود

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت‌های تعزیری بر پیگیری و اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغی پیرامون اماکن خاص تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- احمد موقری در جمع اعضای کارگروه پیشگیری از سرقت‌های تعزیزی بر پیگیری و اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغی پیرامون اماکن خاص تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مراقبت و امنیت در حوزه اصناف گفت: در رابطه با امنیت اصناف به ویژه صنوف خاص کار‌های ارزشمندی انجام شده، اما کافی نیست.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: به جهت ارزش بالای برخی اقلام از جمله طلا، فعالیت در این حوزه خطرپذیری بالایی داشته و زمینه برای تخلف در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه الزامات و دستورالعمل‌های فعالیت در صنوف به اتحادیه‌ها ابلاغ شده است، گفت: بدون تردید نظارت، پیگیری و اجرای دقیق این مهم نقش بسیار موثری در امنیت این بخش‌ها خواهد داشت.

موقری تاکید کرد: در سایه اقدامات و تلاش‌های نهاد‌های امنیتی و انتظامی و ...، خوشبختانه آمار سرقت و تخلف در بخش اصناف خاص نسبت به سایر استان‌های کشور رقم کمتری را نشان می‌دهد.

وی همچنین در راستای تامین امنیت این قبیل اماکن، تصریح کرد: ابزار‌ها و مصالح مورد استفاده در اماکن تجاری خاص از جمله شیشه‌های ویترین، قفل‌ها و ... مورد تایید مراکز استاندارد باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در بحث فعالیت در صنوف خاص به ویژه طلا فروشی‌ها، گفت: به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه جرم و تخلف، در خرید و فروش طلا و زیورآلات حتما از فاکتور خرید و فروش استفاده و از هویت مالک اطمینان حاصل شود.

موقری در پایان بر روند درست و قانونمند صدور پروانه‌های فعالیت صنوف به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه حاضرین ضمن ارائه گزارش فعالیت حوزه‌های مسئولیت خود، نظرات و پیشنهاداتی را در راستای بهبود امور مورد بحث ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما