شناسهٔ خبر: 67928254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پیشتازی یک فضانورد برای معاونت هریس

فارس

نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که سناتور ایالت آریزونا مارک کِلی محبوب‌تر از دیگر نامزدها برای تعیین به عنوان زوج انتخاباتی کامالا هریس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، همزمان با تقویت جایگاه کامالا هریس به عنوان جایگزین جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیشتازی یک فضانورد برای معاونت هریس خبرساز شده است.

طبق نظرسنجی مشترک شبکه ای‌بی‌سی نیوز و موسسه ایپسوس، مارک کِلی دارای بالاترین میزان محبوبیت در بین مقامات دموکرات به عنوان نامزد احتمالی کامالا هریس برای منصب معاونت رئیس جمهور است.

آقای کِلی که ۶۰ سال دارد، یک فضانورد شناخته شده آمریکایی است که در سال ۲۰۱۱ از فعالیت در ناسا استعفا داد. او توانست در سال ۲۰۲۰ کار خود را به عنوان سناتور دموکرات ایالت آریزونا آغاز کرد.

بسیاری از شرکت‌کننده در نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس می‌گویند که شناختی از اکثر نامزدهای احتمالی معاونت هریس ندارند و یا اینکه هیچ نظری ندارند.

پیشتازی یک فضانورد برای معاونت هریس

در این نظرسنجی، مارک کلی رتبه مثبت ۱۰ امتیازی خالص در میان آمریکایی‌ها دارد به طوری که ۲۲ درصد ارزیابی مثبت از او دارند و ۱۲ درصد او را نامطلوب می‌دانند. ۴۱ درصد دیگر می‌گویند که او را نمی‌شناسند و ۲۴ درصد می‌گویند که نظری ندارند.

در این نظرسنجی، سه گزینه دموکرات توانستند امتیاز خالص مثبت ۴ امتیازی را کسب کنند و در رده دوم مشترک قرار گرفتند: جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا (۱۷ درصد مطلوب؛ ۱۳ درصد نامطلوب)، اندی بشیر فرماندار کنتاکی (۱۳ درصد مطلوب؛ ۹ درصد نامطلوب) و پیت بوته‌جج وزیر حمل و نقل آمریکا (۲۹ درصد مطلوب؛ ۲۵ درصد نامطلوب).

از نکات مهم این نظرسنجی آن است که بوته‌جج و فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام تنها دموکرات‌هایی هستند که اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی آنها را می‌شناسند.

با این حال، عدم محبوبیت نیوسام در این نظرسنجی بالا است. او تنها نظر مثبت ۲۱ درصد را جلب کرده و ۳۳ درصد گفتند که نظر منفی به فرماندار کالیفرنیا دارند.

نظرسنجی شبکه ای‌بی‌سی نیوز و موسسه ایپسوس از بین ۱۲۰۰ بزرگسال آمریکایی طی روزهای ۲۶ و ۲۷ جولای (پنجم و ششم مرداد) درباره گزینه‌های مطرح حزب دموکرات برای منصب معاونت ریاست جمهوری گرفته شده است.

نظر شما